[H] Bernstein x Topas

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

W_W

[H] Bernstein x Topas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 02:28

Hoi!

Ik zit er aan te denken om mijn merrie te laten dekken.
Het betreft deze merrie
Geboortejaar: 1996
Schofthoogte: 156,5 cm
Ras: KWPN
Niveau: M1 dressuur, M springen, B SGW
Afstamming: Bernstein (v. Ramiro) x Tapos (v.Marco Polo)
De merrie heeft eerder twee veulens gehad, hier weet ik eigenlijk niets van.

Ze heeft wat steile achterbenen, dit is dus iets om rekening mee te houden. De merrie heeft een beetje een ramsneus en een wat grof hoofd, ik zou de ramsneus liever niet in de nakomeling zien en een fijner hoofd is ook gewenst. Wat hoger op de benen heeft ook de voorkeur. Een sterk achterbeen en soeple gangen zijn ook gewenst. Dit zou een verbeter punt zijn bij de merrie.
Het is een paard gefokte pony (156,5) de nakomeling het liefst wat groter, maar hoeft geen paard van boven de 1.70m te worden.

Het veulen wil ik zelf houden en gaat dus niet om de verkoop, andere stamboeken/rassen dan KWPN zijn zeer welkom! (het liefst wel warmbloed)
De merrie heeft goed springbloed, ik zou het veulen voor de dressuur willen gebruiken. Is het dan aan te raden om er een dressuur hengst op te doen? Of is een springhengst toch beter? Ik sta erg open voor jonge hengsten. :j

De merrie heeft een heel goed karakter, super braaf en niet rillerig. Kijkt nergens echt van op of om, al is ze angstig blijft ze beheerst. Ik wil een veulen met een goed karakter, maar meer pit, wat rillerig en kijkerig vind ik niet erg. Mijn voorkeur gaat niet echt uit naar een vos, maar mocht je een weten die super zou passen sta ik er zeker voor open! :)

paarden fokken: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=195493

Foto's

Afbeelding

Alvast bedankt!

W_W

Re: [H] Bernstein x Topas

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 17:15

niemand een goed idee? :')

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:28

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:53

Wij hadden na erg lang besloten dat Van Gogh de beste hengst was. Die geeft maat en sprong en daarnaast zou die ook de steile achterbenen 'compenseren'. Goede basisgangen, soepel, heeft een fijn hoofd en staat hoog op de benen. Zelf wilde ik heel graag een Numero Uno voor de springkwaliteiten, want ik ben een echte springer en dat zou het veulen ook worden. Als je een dressuurpaard wil fokken weet ik niet of het de juiste keuze is, maar voor springen leek het perfect en was het onze 1e keus. :)

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:01

ja oke, maar als je van gogh er zelf opzet heb je wel erg dicht bij elkaar bernstein in de buurt zitten.
weet niet of de ts dat wel wil

Natalie1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 12:11

Dat hadden wij toen afgewogen en het was toch de beste keuze. Die Bernsteinen bij elkaar geeft waarschijnlijk een goed resultaat. Maar je hebt gelijk, dat is iets om over na te denken. :j