morgen zaad nodig van hengst!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tessake

morgen zaad nodig van hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 22:51

heb een vraagje, heb totaal geen ervaring met dekken maar heb voor morgen zaad nodig van een engst, veearts is vandaag bij mijn merrie langs geweest (maar pas na 5 uur) en hij zei dat ik ze morgen kan laten insemineren, ik heb op mijn nr 1 staan CLINTISSIMO Z, en op nr 2 Cream on top

nu heb ik via de website van zangersheide clintissimo's zaad proberen te bestellen maar mijn bank staat niet tussen hun betaling wijze online en kreeg niemand meer aan de lijn daar... op hun website staat wel als je voor 9 uur besteld dat je het die zelfde dag nog krijgt

maar denken jullie dat ik het morgen nog geregeld kan krijgen? of is dat wat te vlug? (ben een beetje aan het freaken nu ;) ) kan het zelf niet gaan ophalen ergens

Anoniem

Re: morgen zaad nodig van hengst!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:53

Gewoon meteen om 08.00 bellen, dan komt het vast goed :j

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:53

Het is vrij laat, maar ik denk dat je gewoon even moet bellen naar de hengstenhouder/eigenaar en dan vragen of het mogelijk is!

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 22:56

Gewoon morgen voor 9u belletje en dan heb je het in de loop van de namiddag(afhankelijk welk koeriersbedrijf).Verzenden in binnenland is echt vrij simpel,dus ik zie niet echt problemen.

s0173957

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 09:28

En in het vervolg ietsje sneller zijn... zorgt voor heel wat minder stress!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:14

s0173957 schreef:
En in het vervolg ietsje sneller zijn... zorgt voor heel wat minder stress!

:?
Hippo-express levert in het dekseizoen alle dagen ook zaterdag en zondag
op alle websites van de HH staat liefst voor 9 uur bestellen en dan is het dezelfde dag nog thuis geleverd ..
Bij ons komt de DA ook gewoon s'morgens langs voor 9 uur en dan weet ik of ik direct de HH moet bellen
geen probleem dus

TS één tip ..niet teveel op de mail afgaan , je weet daarbij niet 100 % zeker of ze hem op tijd openen ..bellen en bestellen !!

Mercedesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:21

En TS? Is het gelukt?

Getup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 11:22

Huh,we bellen altijd gewoon s ochtends voor 9 , dan komt t dezelfde dag nog. Maar t is wel handig nu even te bellen en te informeren.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:27

Ik zou verbaast zijn als ze het zaad versturen voordat het betaald is!
Normale procedure is om op zijn minst een paar weken voordat je denkt de sperma nodig te hebben alle afspraken en betalingen te maken, en dan moet je alleen op de dag zelf het sperma 'afroepen'.

Hoop het niet voor je, maar vrees dat je deze hengstigheid zal moeten overslaan.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 12:42

en?? is het gelukt?

het lijkt mij ook niet dat ze gaan verzenden voordat ze een betaling hebben ontvangen... maar goed, je kunt het altijd proberen..

Talishe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:50

Peterina schreef:
Ik zou verbaast zijn als ze het zaad versturen voordat het betaald is!
Normale procedure is om op zijn minst een paar weken voordat je denkt de sperma nodig te hebben alle afspraken en betalingen te maken, en dan moet je alleen op de dag zelf het sperma 'afroepen'.

Hoop het niet voor je, maar vrees dat je deze hengstigheid zal moeten overslaan.

Hier is dat echt niet de normale procedure hoor. De rekening komt pas maanden na de inseminatie, vooraf betalen hoeft niet. Hoe doe je dat dan als de merrie gust blijft?

Ylana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 14:53

Ik heb inderdaad ook altijd achteraf betaald nadat ik een rekening gekregen had...
En ts, is het nog gelukt?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 18:38

Ik heb atlijd Duits of Belgisch hengsten gebruikt en daar wordt altijd vooraf betaald, of als je de merrie gaat ophalen mocht ze op een KI station staan.

Als de merrie gust bleef (nog nooit gebeurt) dan is het volgens contract ... gratis dekking jaar erop van diezelfde hengst of gelijkwaardig.

Tessake

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-11 18:54

hey bedankt allemaal voor jullie reacties
heb is uiteindelijk toch cream on top geworden en het is nog gelukt ;) ben nu aan het wachten op de dierenarts, en moet idd achteraf nog betalen