Is de arabier echt vurig?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Smaragd0909

Is de arabier echt vurig?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:11

Ik vraag me af of de arabier echt zo heet is zoals iedereen zegt :P
Nou mijn vraag is wel duidelijk haha

xxx

Anoniem

Re: Is de arabier echt vurig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:12

Nee.

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:12

Duidelijke vraag, duidelijk antwoord: Nee :Y)

Sieltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:13

:)) Duidelijk niet :')

kjoetie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:14

Een paard wordt zo heet als je hem zelf maakt. Volbloed-arabieren zijn in mijn ervaring tien keer minder vurig dan kruising-arabs. Wel een karakter dat je moet liggen maar zeker niet extreem vurig ofzo.

Ine23

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:15

Maar nu ook niet gaan denken dat er geen hete arabieren zijn, je kan nog wel eens schrikken als je een AV of kruising tegenkomt :) . Maar het is niet rasgebonden, dus je hebt er overal 'hete' en 'minder hete' ;)

Smaragd0909

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-05-11 15:15

Ik heb zelf een pony ook met 75% arabieren bloed dat wel te zien is in haar lopen maarze is nier vurig :P
Maar omdat iedereeen altijd tegen mij zegt dat ze heel druk enzo zijn

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:16

vurig niet. vind ze wel vaak wat fladderig. :j maar ik ken niet alle arabieren van de wereld natuurlijk.

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:16

Ik had een kruising arab (maar wel met veel bloed.)
Het was inderdaad voor het oog een vurig type.
Als je op bosrit was, was hij vaak aan het dansen onder je kont als we moesten stappen en meneer wilde harder.
Maar hij deed niks.
Hij bleef bij je terwijl je de teugels in een boogje in een hand had...

Dus voor het oog leek het heel wat, maar eigenlijk was het maar een schetig braaf watje ;-)

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:26

Tegen mij zeggen ze altijd: nooouuu, voor een Arabiiiiier is die van jou écht wel braaf hoor :))
Dan denk ik néén hij is opgevoed, zoals dat met elk paard gaat (of toch zou moeten gaan)... <<)
Arabier = niet automatisch een vurige, koppige, onhandelbare, vuurspuwende draak. Waar komt dat toch van?
Tuurlijk, als hij 'in gang' schiet omdat hij denk dat WO III uitbreekt, dan is het best wel spectaculair om zien.

Maar het ligt voornamelijk aan de opvoeding, zoals bij elk ander 'gewoon' paard.

Edit: ik denk altijd dat mensen die zulke dingen zeggen/denken nog nooit een AV van dichtbij hebben gezien... Kijk eens naar de enudrance, daar zijn het zo goed als allemaal AV'tjes en die lopen tussen massa's mensen, tentjes, flashy gekleurde vlaggen etc. Het enige waar die paarden mee bezig zijn is: mogen we vertrekken? *\o/*
Laatst bijgewerkt door Shanelle op 12-05-11 15:28, in het totaal 1 keer bewerkt

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:27

Smaragd0909 schreef:
Ik heb zelf een pony ook met 75% arabieren bloed dat wel te zien is in haar lopen maarze is nier vurig :P
Maar omdat iedereeen altijd tegen mij zegt dat ze heel druk enzo zijn

Waarom open je nog een topic als je zelf het antwoord dan al weet?

OneFellSwoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:30

misschien is ze nieuwsgierig naar de mening van andere? en daarbij is haar pony niet een arabier maar een kruising. als normaal gesproken loopt iedereen te zeuren dat je niet alles over 1 kam moet scheren :P

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:34

misschien ligt het er ook aan hoe je met het paard om gaat.

ik denk dat paarden die veel op stal zijn sowieso 'heter' zijn dan paarden die 24/7 buiten kunnen lopen.

ik geloof niet dat een bepaald ras echt veel 'heter' is. ik ken veel arabieren die heel rustig zijn, die worden overigens wel natuurlijk gehouden en ik ken ook haflingers die alles behalve rustig zijn. (die overigens veel vaker in een box staan) ik denk dat veel meer zegt dan het ras.

yeye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:37

Mijn kruising (Pintabian) is heel erg braaf maar hangt heel erg aan 1 persoon.
Hij is heel erg knuffelig maar kan wel een draak zijn. Soms begin ik met instappen en na 5 minuten begint hij te bokken tot je er af ligt.. meestal spring ik dan zelf omdat ik weet dat hij door blijft gaan :S (langste er ooit opgezeten is 5 minuten en toen ben ik er maar afgesprongen) :D Hij is wel de rustigste van de 4 paarden die ik heb :) Mijne staan allemaal op een wei.

Shanelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 15:39

Maritje1991 schreef:
Misschien ligt het er ook aan hoe je met het paard om gaat. Ik denk dat paarden die veel op stal zijn sowieso 'heter' zijn dan paarden die 24/7 buiten kunnen lopen.
Mijn AV heeft, sinds ze terug hele dagen op de weide staan, de wind méér dan ooit in zijn gat zitten :=

Het klopt wel wat je zegt; de omgang is ook ZO belangrijk. Toen ik mijn paard pas had was ik érg onzeker en zelfs bang, het begon dan ook helemaal mis te lopen tussen ons. Enkele cursussen en wijsheden later gaat het heel goed tussen ons. Zo kreeg ik in het begin mijn paard hoegenaamd niet in de wasplaats, ook anderen niet. Enkele weken terug voelde ik me zelf heel kalm en relaxed, dus ik pak mijn paard uit z'n stal, ga naar de wasplaats, parkeer hem er in, zet de spuit open en heb hem helemaal -zonder ontsnappingspogingen- kunnen afspuiten. En dan te bedenken dat hij daarvoor nog geen hoef in die wasplaats wou zetten :+: Mooiste verjaardagscadeau ever!

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 20:47

Mijn AV is een heel vurig paard. Daarbij is hij ook nogal kijkerig, dat maakt het niet altijd gemakkelijk, maar dat hoeft ook niet. Ik vind dat niet erg, heb er ook geen bang van. Hij is zo en ik ga er zo rustig mogelijk mee om, want hij is erg gevoelig. Staat trouwens ook 24/24 op de wei.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-11 21:07

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 02:37

Er zijn al twee topics over dit onderwerp, daarom hier een slotje.