Puur een vraag of jullie evt zouden weten wat dit betekend/kan zijn..
Vanavond werd mijn vader door een collega gebeld of hij wist wat dit kon zijn, want de buurvrouw van zijn collega
heeft zondag ochtend een fries hengst veulen gekregen, dat nu nog steeds niet (zelf) kan staan..
Mijn vader vertelde dit dus net aan mij, of ik het eventueel wist.
Want volgens de collega, zijn de achterbenen veelste lang?
Uit nieuwsgierigheid wezen kijken (ik ken deze mensen/collega dus totaal niet verder)..
Ze waren wel lang, maar toen ze hem recht op zette, had ik niet idee dat de achterbenen langer waren
dan de voorkant (dit dachten ze zelf namelijk)..
Dierenarts was geweest, enige wat die zei was of spuitje of naar kliniek brengen zodat hij plasma kon krijgen?
Die 'buurvrouw' voedt het veulen dus nu zelf met de moeder melk, merrie is zo tam dat ze haar kan melken..
Want voor de kliniek heeft ze geen geld (vrouw is 85 en alleen, (waar begin je aan?) maar om hem in te laten slapen vindt ze ook zielig..
Verder weet ik er ook vrij weinig van, dus veroordeel mij verder niet aub.
Wat ik heb gezien dat veulen gewoon blijft liggen, probeert het wel soms, maar krijgt de achterbenen er niet onder.
En als de collega helpt, blijft hij niet staan, valt dus gewoon om, ene keer sneller dan andere keer..
Dus mij lijkt het iets wat niet zomaar overgaat, maar wou me er verder niet mee
bemoeien, maar ben benieuwd wat dit is of kan zijn volgens jullie... Ik had het niet zo aan gekeken, en verder uitgezocht hoe of wat,
vind wel knap dat ze veulen de fles geeft, en merrie zelf melkt, en
er komt speciaal iemand om de zoveel uur 2/3 uur? iemand die frieze paarden fokt speciaal langs om te helpen met voeden, omdat ze al zo oud is, de collega helpt overigens nu ook...
Dus gelieve verder geen commentaar op mij, ik wil me er verder niet mee bemoeien maar vond zo raar, dat ik dacht
misschien weet bokt wat het evt kan zijn, vooral omdat deze dierenarts over de woorden plasma begon? Wat kan het dan zijn?
Dat maalt mij voornamelijk door het hoofd, wat het in godsnaam kan zijn..
Alvast bedankt