Welsh nwr kopen, tips?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Animal_

Welsh nwr kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 21:30

Ik ben sinds een tijdje op zoek naar een paardje en ben erg geinteresseerd in een Welsh nwr. Het liefst een jong dier van 1 of 2 jaar oud. Nu koop ik niet iedere dag een paard en ik kom om in de sites. Ook Bokt heb ik doorgespit en dan kom ik wel wat fokkers tegen, maar veel topics zijn oud.
Ik heb absoluut geen haast met kopen ik kan wachten tot ik mijn droompaard tegen kom, maar wil me wel oriënteren wat er zoal te koop is en wat dat er zo'n beetje gevraagd wordt voor het paard dat ik zoek. Wat zijn volgens jullie redelijke prijzen voor jonge welsh nwr's? En weet iemand hier een goed adres om eens rond te gaan kijken?

Animal_

Re: Welsh nwr kopen, tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 08:47

Helemaal niemand die iets nuttigs weet?

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:50

Wij zijn zelf gek van nwr's en hebben er hier ook nog 2 lopen, maar tips om jaarling of een twenter te kopen heb ik niet voor je. Het spijt me, maar als je er zelf nog niet zo heel veel kijk op hebt, zou ik sowieso niet zelf een jong dier kopen, omdat ze vaak nogal veranderen (qua model) tijdens het opgroeien. Zelf kan ik ook niet inschatten hoe een jong paard er over 1 of 2 jaar uit zal zien.

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 09:09

Ja, ze zijn echt leuk. Ik wil ook geen tips over enters en twenters, maar over waar ik die eventueel kan bezichtigen (met doel uiteindelijk kopen) Ik heb iemand die er wel verstand van heeft die mee gaat bezichtigen, dus dat is geen probleem. Ik moet alleen zelf met adresjes komen om te gaan zoeken. Dus graag goede handelaren/fokkers wil ik weten.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 09:27

tja, de keuringen komen er weer aan, en daar zie je veel mooie pony's en zie je veel handelaren/fokkers, dus misschien is het een optie om daar eens te kijken. Heb je al op de site van het welshstamboek gekeken? Misschien heb je daar ook nog wat aan.

Animal_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 09:45

Oh, dat is idd een goede tip! Ik ga er eens naar kijken.