Kan een stockzadel op een ijslander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xdesix

Kan een stockzadel op een ijslander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 20:18

Australian stock zadels vind ik prachtig. Nu ben ik aan het rond kijken voor een eigen ijslander en nu vraag ik me af of een stockzadel op een ijslander kan.

Het lijkt mij een lang zadel en de rug van een ijslander is meestal vrij kort.

Wat is de lengte van het zadel dat jullie op de rug hebben van jullie ijslander?

Groeten Desiree

Imre

Re: Kan een stockzadel op een ijslander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 21:53

Stockzadels zijn inderdaad lang en groot en ook erg zwaar. Ik zou er niet zo snel voor kiezen om er eentje op een IJslander te leggen. Voor elk zadel geldt dat ie goed moet passen. Als je een passend stockzadel kan vinden dan zou het kunnen, maar laat hem aanmeten door iemand die veel verstand van zaken heeft.

xdesix

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 20:06

Oke dank je wel voor de informatie.
Tegen die tijd laat ik er natuurlijk wel een zadelmaker komen, om het aan te laten meten.

Wie wil zijn/haar zadel even opmeten aan de onderkant, want ik heb een mooi stockzadel gezien met een lengte van 50 cm, is dit lang?

Nachtlampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 20:08

Hangt ervanaf, sommige IJsco's hebben een rugje van 42 cm.. Mijnes heeft een hele lange rug, dus daar past vrij veel op :) Maar als je een standaard ijsco'tje hebt is t meestal vrij krap.

jodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-11 11:26

Ik ben vooral geschrokken van het gewicht van die zadels!Je tilt je er een breuk aan,dus je paardje ook...

Blossen1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-11 19:55

Op zich zou het moeten passen, maar ze zijn best zwaar. Misschien kijken voor een kunststoffen.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-11 17:12

Hoe breed is je ijs? Een stockzadel is natuurlijk niet in de eerste plaats bedoeld voor paarden met brede, rechte ruggen.

Mijn ijs kan in de lengte maximaal 43 centimeter kwijt. Hij heeft een redelijk lange rug en een voor een IJslander geprononceerde schoft, maar ook grote schouderbladen waardoor de beweging van de schouder al gauw belemmerd wordt.