Wietse&Jade einde van hun veulentijd even terug blikken :D

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

shilady

Wietse&Jade einde van hun veulentijd even terug blikken :D

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-11 21:30

20 oktober 2010 ging ik naar brabant om naar 2 haflinger veulens te kijken
Het was eigelijk de bedoeling er maar 1 te kopen /3 Maar toen ik daar aankwam en de 2 haflinger veulens van toen 5 maanden
bangerig en verlegen in een stalletje zag staan en als enige steun elkaar hadden ,was de keuze al gauw gemaakt :j Ik kocht ze allebei /3 /3 en zo had ik ineens 2 paardjes die ik gelukkig in ons dorp kwijt kon bij iemand aan huis en daar staan ze nu ook nog maar ze gaan 16mei voor een aantal maanden naar een andere stal zodat ze wat meer levenservaring op kunnen doen :) Ze hebben nu bv altijd elkaar gehad en nog nooit in een grote kudde gestaan . Wietse zijn vader is Windspiel en Jade zijn vader is Arachon :D

Ik zal maar gauw mijn verhaal afkappen anders is het zoveel leesmateriaal voordat je bij de fotos aankomt :')

De dag dat ze bij mij kwamen heb ik ze gelijk de wei in gedaan en dat vonden ze wel wat *D
Afbeelding

Al gauw brak de winter flink door en de veulens waren alweer wat verandert kwa kleur en een wintervachtje gekregen
Afbeelding

Jade even wat leuk draven :j
Afbeelding

Beetje spelen is ook leuk
Afbeelding

De schattige veulens kregen al gauw een wat ander koppie toch ietsje volwassener :j
Afbeelding

Nog een laatste sneeuwfoto klein beetje stoeien met hun nek ..
Afbeelding

Weer een paar maanden verder lag er geen sneeuw meer maar dan kan je wel beter draven en je gangen laten zien dit is Wietse :j
Afbeelding

Even nog een foto van het showen
Afbeelding

Stilstaan en leuk naar de camera kijken kunnen mijn mannen ook hoor!
Afbeelding

Maar op een gegeven moment moest toch uitgevonden worden wie de baas was en dat is wietse geworden /3
Afbeelding

Daarna zijn ze gecastreert want ze hadden op een gegeven moment toch bestwel vaak praatjes tegen elkaar :o

En nu is het alweer mei en zijn mijn mannen bijna 1 jaar oud!
Deze fotos zijn vandaag gemaakt . Ik wilde wietse eigelijk verkopen omdat ik er nog steeds niet veel klik mee heb maar helaas toen er vd week mensen kwamen kijken die erg geschikt waren voor wiets bleek hij kreupel ;( Dierenarts laten komen en hij moest 3 dagen boxrust en dan verder kijken .. na 3 dagen nog steeds kreupel dus weer naar buiten gedaan. En hij is nu gelukkig wat verbeterd en hij voelt zich goed dus dat liet hij vandaag even zien ! Ik heb trouwens toch besloten hem te houden want ik vind het een leuk duo en we hebben genoeg ruimte en voer voor ze :)

Zo kwam hij aangelopen
Afbeelding
Daarna werd er gelijk gevoert
Afbeelding

En toen vond Wietse het tijd om wat te rennen :x
Afbeelding
Afbeelding

Jade had geen zin in de camera vandaag
Afbeelding

Even nog een kiekje met hun buurvrouw
Afbeelding

Wietse word op dit moment bijgevoert hij is wat schraal maar dat komt ook een beetje omdat hij een streskipje is
Ze krijgen ook allebei Jaarling brok van Cavalor
en de wei is kaal omdat hun in de winter ook in de wei hebben gestaan enzo maarja ze krijgen nu elke dag kuilgras gevoert dus komen niks tekort. Maar ik heb hardstikke genoten van deze veulen en geniet er nog steeds van ga ook elke dag zelf voeren en laat om de kleinste dingetjes de dierenarts al komen :+ Maar zou ze toch niet willen missen ben zo gewend aan ze ze hiniken ook naar me als ik kom een mooier iets bestaat niet!

Marlis

Re: Wietse&Jade einde van hun veulentijd even terug blikken :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 21:40

Ze zijn alweer gegroeid Daan, gaat hard he?
Hopelijk knapt Wietse gauw op, je hebt twee prachtige haflinger mannen.

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-11 23:13

zo die worden groot ! :o

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-11 12:50

zo die zijn echt leuk geworden meid
ze veranderen zo snel <3 wietse echt een schatje
jade word ook steeds mooier <3