Het gaat hier om een merrieveulen van de NRPS goedgekeurde hengst Spielberg. Moeder is een KWPN ster merrie en was al drachtig van deze hengst bij aankoop.
Nu hoorde ik dat als je het veulen bij het KWPN aanmeld en er als 3 jarige mee naar de keuring wil het volgende aan de orde komt:
Prok-waardig zijn Cornage onderzoek IBOP test lopen
Fokker is alleen lid van het KWPN en daarom de vraag wat is wijsheid. Naar mijn idee heb je minder rompslomp bij het NRPS straks als 3 jarige, je moet alleen lid worden van het stamboek. Mocht het toch KWPN worden kan het veulen dan naar de veulenkeuring?
Suzanne F.
Geplaatst: 05-05-11 10:54
KWPN inschrijven.
carone
Geplaatst door de TopicStarter: 05-05-11 10:55
Suzanne F. schreef:
KWPN inschrijven.
Leg uit Kan het dan ook naar de veulenkeuring?
Suzanne F.
Geplaatst: 05-05-11 10:57
Jahoor kan prima naar de veulenkeuring. Er zijn idd alleen meer eisen als je haar als 3 jarige in het stamboek op wil laten nemen. Zoek maar eens op www.kwpn.nl en dan bij Reg. A. Daar wordt het veulen namelijk ingeschreven.
knollentuin
Geplaatst: 05-05-11 10:59
krijg je dan een officieel papier suzanne? als dat niet zo is zou ik voor het nrps kiezen. daar krijg je iig een vol papier en dat lijkt me meer waard dan een blauw papier van het wpn je kan trouwens deze zomer met je veulen al naar de keuringen hoor. en prok en ibop is ook bij het nrps.
Prok en Ibop zijn inderdaad bij het NRPS ook, maar die zijn niet noodzakelijk bij stamboekopname.
Als je een register A papier blijft houden bij dit veulen zou ik het veulen inschrijven bij het NRPS. Daar krijg je gewoon een volledig papier. Ook kan je dit jaar al met haar naar de keuring. Kijk voor meer info op de site van het nrps. www.nrps.nl
Ik zeg ook KWPN. Als het goed is, hoeft cornage onderzoek niet meer (Spielberg voldoet) en PROK voldoet hij ook, dus ook geen plicht. Enige "plicht" die je hebt om het veulen als 3-jarige ster te krijgen is een IBOP op EPTM succesvol afleggen (en voldoende punten voor ster behalen).