Ik heb de DA gebeld en deze komt morgenmiddag. Vanochtend toen ik in de spenen kneep kwam er erg waterige melk uit. Meer water dan melk zeg maar.
Ik heb haar temperatuur opgenomen en deze is normaal. Doordat zij uitsluitend als fokmerrie gebruikt wordt en al 4 veulens gehad heeft, is haar kont altijd wat ingevallen (geen bespiering) en voelen haar banden altijd wat slap aan. Nu ook. Ik weet dus niet of dit erger geworden is de afgelopen tijd.
Ook is ze enorm zwaar en lusteloos. Ze ligt eigenlijk vanaf haar 4de maand ofzo ontzettend veel. Heeft toen ook een aantal weken symptomen van verwerping vertoond, continu met flanken opgetrokken staan, lusteloos, staart opzij dragen. Ik heb er toen ook tot twee keer toe een DA bijgehad en bloed afgenomen, en hij kon alleen maar constateren dat het veulen vervelend lag voor haar precies tussen de flanken en enorm druk was. Dit is eigenlijk volledig overgegaan.
Ik weet zeker dat ze van de laatste inseminatie drachtig is. Ze is op een enkel eitje geinsemineerd en op 16 dagen toch goed nagekeken op een tweelingdracht.
Ik heb zojuist met mijn telefoon snel een paar foto's gemaakt van de uier. Morgen zal ik nieuwe foto's plaatsen. Ik moet erbij zeggen dat die spenen bij haar altijd zo groot zijn en ze altijd een beetje uiers heeft, maar dit vind ik wel extreem. Het valt mij op dat ze 1 uier vergroot heeft tov van de andere. Ook zijn haar uiers op het moment van veulenen altijd echt enorm. Ze is dan net een koe

Heeft iemand dit weleens meegemaakt? Vinden jullie de uier ook zo extreem of is het normaal dat fokmerries na meerdere veulens zo vroeg uiers aanmaken?
uier van een afstandje

uier van voren

uier van onder

uier van achteren