Waar ben je naar op zoek? Er zij ook veel serieuze fokkers die maar 1 of 2 veulens per jaar fokken.
Welke leeftijd zoek je een haflinger? Ook naar de keuring gaan is een goed idee. Daar komen vnml de haflingers zoals het stamboek ze graag ziet( modern)
De veulens worden nu allemaal geboren, dus over een klein half jaar zijn ze te koop. Dan zou ik zeker naar een de keuringen gaan. Daar komen alle veulens. Meeste keuringen zijn in augustus ( in nederland) Staat allemaal op de website van het kvth.
dit is een super fokker a van heeswijk uit schijndel weet zeker dat hij wel een hengst-je te koop heeft er zijn er namelijk 2 geboren afgelopen jaar bij hem die van mij komt daar ook vandaan (zie profiel modern type) bezorgt ook thuis
in Augustus zijn bijna alle keuringen al geweest! Het is nu nog druk met geboortes, veulens komen allemaal pas echt te koop in juli/augustus
Anoniem
Geplaatst: 05-05-11 16:45
Hmm hoezo, ambt Delden is bv 7 augustus . Maar sorry idd er zijn ook keuringen in juli.
Oftewel voor een mooi veulen moet je bij een paar keuringen gaan kijken.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-11 16:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Anoniem
Geplaatst: 05-05-11 16:49
Voor echt een moderne haf, kijk maar even in mijn profiel. Staat eigenlijk altijd 1a op de keuring. Ze is drachtig ( maar veulen zal vermoedelijk voorlopig blijven)
Sjelle
Geplaatst: 05-05-11 16:59
@ marieke 1e premie paarden zijn modern en voldoen aan de gewenste kwaliteiten die het stamboek vraagt. Een sterke rubriek kent ook ook zeer sterke paarden die 1a of desnoods 1f staan
1a is daarom niet 100x beter dan een 1b of c en hoeft zelf niet de modernste te zijn in de rubriek!
Pauk
Geplaatst: 05-05-11 17:11
MariekeB schreef:
Hmm hoezo, ambt Delden is bv 7 augustus . Maar sorry idd er zijn ook keuringen in juli.
Oftewel voor een mooi veulen moet je bij een paar keuringen gaan kijken.
Dat is dan waarschijnlijk de laatste!
Anoniem
Geplaatst: 05-05-11 17:11
Ik zeg niet dat 1a veel beter beter is dan 1f, waar lees je dat
Ik wilde haar een vb geven van een merrie zoals het stamboek graag ziet. Dat wilde ik doen zonder anderen af te vallen die ook zeggen dat ze een moderne haf hebben terwijl die eigenlijk niet zo modern is .
Ik ben niet zo keuringsminded, ik heb haar voor de sport en plezier ( en voor 1x een veulen omdat het leuk is en ze op papier iets leuks zou kunnen krijgen). Afgelopen jaar ook niet op de keuring geweest, dit jaar hopelijk wel met veulen.
Maar volgens mij gaan we nu mega of topic.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 05-05-11 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt
Laat je nog even weten wat het gaat worden ? Ben wel benieuwd
farahtjuh
Geplaatst: 06-05-11 09:34
Haflingerstal de broekstreek in ekehaar drente Heeft op dit moment erg leuke veulentjes staan van dit jaar maar ook erg mooie luxe jaarlingen en twee en drie en vier jarige staan
edelgold
Geplaatst: 06-05-11 14:02
Een toonaangevende haflinger stal in Nederland is show en fokstal van Seadrift uit Dronten Ze hebben super haflingers.