Andalusier moeilijk galopperen!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

GevlektBont

Andalusier moeilijk galopperen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:32

Heeyy Bokkers :D

Ik had beloofd aan de eigenaresse van m'n verzorganda Padreo om te vragen op Bokt, of iemand misschien een oplossing kan vinden voor ons probleem!
Want:

Padreo heeft superfijne gangen, is superbraaf, en heeft maar 1 minpunt: zijn galop. In galop gaat hij heel hard, voelt volgens C. helemaal niet fijn (meestal dan he?!) en neemt als het ware een loopje met C. Aangezien hij vroeger slechte ervaringen heeft gehad, kan het zijn omdat hij bang is, maar hoe kan het dan dat hij aan de longeerlijn zo rustig galoppeert, dat het soms bijna lijkt alsof hij in slaap valt :z .

Ik zou dus graag willen weten wrm hij zo doet (of gewoon of iemand hier ervaring mee heeft!)

Wij zoeken GEEN les!

Groetjes Mij en Padreo ! /3

Cyrina

Re: Andalusier moeilijk galopperen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:35

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:35

Daar kunnen meerdere redenen van zijn: Spanning van de ruiter??? Zadel wat niet helemaal lekker ligt???

Waarom zoeken jullie geen les???

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:39

C. is gelukkig helemaal niet gespannen, op sommige momenten zit ze eerder bijna te ontspannen om hem te laten weten dat het allemaal goed is :)
Zadel ligt goed op de rug is door goede zadelmaker gedingest (kom zo snel niet op het woord :P )

Ik weet niet helemaal wrm C. geen les zoekt.. Maar ik kan sowieso niet gaan lessen, ik ben er vooral voor op de dagen dat zij niet kan om hem te longeren en met hem te tuttelen, heb er eerlijk gezegd nog maar 2x opgezeten (zonder te galopperen Haha)

@Cyrina ik ga straks even kijken :)

Kimbaie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:47

Tja... een instructeur zou haar toch verder kunnen helpen. Die ziet meer. Je kan volledig ontspannen zijn, maar als je de gedachte hebt dat hij toch weer rotgaloppeerd, dan zal hij dat ook doen. ;)

Heeft er ook een osteo naar zijn rug gekeken?

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-11 17:52

Heb je geen filmpje van de galop onder het zadel. Wellicht dat we daar wijzer van worden.. :p

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-11 17:59

Filmpjes en foto's hebben we niet :P
Al denkt ze: Yayy hij galoppeert super! en ze zegt het ook gaat hij alleen maar harder :+
By The Way als ze hem laat gaan en hij galoppeert minstens 5 minuten op volle snelheid, dan galoppeert hij een aantal weken goed, maar het is wel zonde van zijn benen hij heeft ookal bolspat gehad en een hoefkatrol dus het is de vraag hoelang zijn benen het uithouden.. (als ze hem telkens laat gaan)

zazaza

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:20

Lijkt me niet dat dit nou een typische anda-kwaal is. Andalusiërs kunnen over het algemeen juist super galopperen. Lijkt me eerder een ruiterfout of een probleem in de opleiding (angst?) van het paard. Ik denk dat je misshcien beter op weg wordt geholpen hier: [RT-P] Praktijkproblemen

Ik Tem even.

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 19:50

als je bepaalde problemen hebt, snap ik niet waarom jullie dan absoluut geen hulp (les) willen??
wij kunnen niet vanaf je topic zien wat het probleem nou precies is, een vlucht probleem kan vanalles zijn
ik geloof niet als hij verder super braaf is een loopje met jullie neemt. Zadel? Spieren? ruiter zit in de weg?
te groffe hulpen?? ja weet je het kan vanalles zijn en als het met 1 ding is kan dat heel goed vanuit de ruiter komen. Ik denk persoonlijk dat het paard op de hulp weg schiet, en dan aan de haal gaat en er verkeerd mee word om gegaan, hoe oud is die?

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 17:21

hij is 8 of 9 jaar..

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 19:15

Je roept wel heel hard dat je geen les wilt, maar ik denk dat je het aller beste hulp kunt zoeken bij ervaren mensen voor in de praktijk. echt ik adviseer je echt om je probleem bij iemand neer te leggen, voor in de praktijk.
dat is het aller beste. :-)

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 20:37

Ja zou inderdaad zeggen les maar het gaat niet om de ts die er op rijdt maar de eigenaresse...
Misschien dat een keer filmpjes maken zodat ze het zelf terug kan zien helpt. Misschien ziet ze dan toch iets kleins wat er net verkeerd gaat....

GevlektBont

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-05-11 11:01

PinkPrincess schreef:
Je roept wel heel hard dat je geen les wilt, maar ik denk dat je het aller beste hulp kunt zoeken bij ervaren mensen voor in de praktijk. echt ik adviseer je echt om je probleem bij iemand neer te leggen, voor in de praktijk.

idd, ik zoek geen les :)
Want ik rijd er amper op ;)
De eigenaresse zoekt OOK geen les.
En die rijd er veel op :P

XshaartjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-11 12:32

Dan zie ik eerlijk niet in wat het topic voor nut heeft verder. Andalusiers hebben over het algemeen niet echt problemen met galopperen. Dit lijkt me eerder een rijprobleem dan een rasprobleem. Wij kunnen uit je beschrijving alleen maar opmaken dàt er een probleem is. Niet precies wat.. hiervoor zijn echt foto's of filmpjes nodig. Daarbij vind ik persoonlijk dat wanneer er een probleem is ontstaan met het rijden dat de ruiter daarvan de oorzaak id. Enkel een goede instructeur of instructrice kan dit op een correcte manier corrigeren bij de ruiter. Ga dan ook niet (zeker niet met een ras als de andalusier) zelf lopen rommelen. Daarmee worden vaak meer problemen veroorzaakt dan opgelost.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 08:51

Dan toch jammer dat de eigenaresse geen lesje wil om te proberen of begeleiding haar gaat helpen. Er zijn mensen met anda ervaring en veel rijervaring die weten hoe ze dit met zulke gevoelige paarden die wellicht wel een slechte ervaring heeft opgedaan moeten oplossen..

1 keer een zetje in de goede richting is vaak al een mega vooruitgang...zonde hoor.

Op een forum lezende leer je niet rijden....

PinkPrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-11 21:34

GevlektBont schreef:
PinkPrincess schreef:

idd, ik zoek geen les :)
Want ik rijd er amper op ;)
De eigenaresse zoekt OOK geen les.
En die rijd er veel op :P

het lijkt mij, al rijd je er amper op toch zonder probleem lekker wild rijden toch?
ik snap echt niet wat je zoekt in het topic voor uitleg? je kunt niet vragen of er een knop is dat het probleem in een keer is verdwenen
het licht bij de ruiter uit al je verhalen is het rij technise een probleem.

Russel : mee eens.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-11 10:51

Tja... dat is toch een gevalletje les nemen... Vanuit hier is niet te beoordelen of er toch spanning is (je wilt niet weten hoeveel spanning "ontspannen" ruiters kunnen geven), of dat er ergens iets anders in de zit van de ruiter niet goed is, of dat de ruiter gewoonweg niet consequent genoeg is in het te vragen tempo, of dat de ruiter misschien teveel naar 1 kant leunt, waardoor het paard zo hard gaat om zo te proberen niet om te vallen,. of, of of.... les dus!

En soms kan 1 les al heel verhelderend zijn!