Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wilawander schreef:Wij hebben de afgelopen 2 jaar onze merrie leeg gelaten. Om de huidige situatie.
Kennis van ons die zeer goede duitse rijpony's fokt maar ook daar nu niet vanaf kan komen heeft ook besloten dit jaar niet meer te dekken.
Ik viondt dat je goed kan merken dat het dekken minder wordt. Hengstenboer en fokker hier heeft ook nog maar de helft laten dekken van zijn merrie's.
Ook gaan fokkers steeds meer besparen door de lage prijzen, geen veulenspuit, geen herpes spuiten enz. Ik denk dan fok niet.
Citaat:Is dat echt zo? Dat zou ik namelijk bedriegerij van de bovenste plank vinden. Wel voorrijdkosten rekenen en de kosten voor die spuit en dan gewoon wat zoutwater inspuiten?? Lekker snel verdienen zo!
zazaza schreef:Merries die geblesseerd zijn, paarden met lastige karakters of mensen die eigenlijk niet de tijd hebben om veel te rijden.....
ceesje schreef:De paardenhandel/marktplaats is een breed spectrum van dieren die niet gewenst zijn/of voor het gebruikersdoel afgedankt zijn ( de grasmaaiers en de fokmerries met gebreken maar wel met een leuk papier....) Uiteindelijk kom je met de conclusie dat er slecht gefokt wordt , want anders zouden er niet zoveel dieren blessures oplopen/gedragsproblemen hebben en het aantal paarden zo buitensporig toegenomen zijn..
sarabande schreef:ceesje schreef:De paardenhandel/marktplaats is een breed spectrum van dieren die niet gewenst zijn/of voor het gebruikersdoel afgedankt zijn ( de grasmaaiers en de fokmerries met gebreken maar wel met een leuk papier....) Uiteindelijk kom je met de conclusie dat er slecht gefokt wordt , want anders zouden er niet zoveel dieren blessures oplopen/gedragsproblemen hebben en het aantal paarden zo buitensporig toegenomen zijn..
Het grootste probleem hier is niet de kwaliteit van de paarden, maar de kwaliteit die de koper zichzelf toedicht. Onervaren mensen die te jonge paarden kopen die na een tijd, totaal verpest weer op de markt komen.
sarabande schreef:krackertje schreef:Dan is de verkoper misschien niet selectief genoeg bij verkoop. Een fokker moet de klant goed in beeld hebben lijkt mij.
Een fokker is geen psycholoog of helderziende, mensen doen zich vaak anders voor en fokkers willen ook verkopen.
Achteraf praten is zo makkelijk