Cassidy schreef:Een veulen van je merrie kan qua character heel anders uitpakken. Ze zal nooit een exact kopietje worden van vader of van moeder. Een dracht heeft altijd een percentage risico voor de merrie. Merrie kan niet drachtig worden, veulen kan geaborteerd worden, dood geboren worden, merrie kan na de geboorte overlijden, veulen kan na de geboorte overlijden, beide kunnen overlijden....Veulen kan tijdens zijn jeugd van alles gaan mankeren waardoor er nooit op gereden kan worden.
Is het fokken van je veulen je dat risico waard?
Als ik jou was zou ik tzt een paard kopen, met de kleur, maat, geslacht, type en het character dat je aanstaat. Die eventueel al ingereden is en waar je zo op weg kunt rijden.
Fokken is niet zaligmakend, en je merrie krijg je er niet mee terug.
Ik denk, dat het heel goed mogelijk is om er een veulen bij te fokken, want het gebeurd veel vaker, maar hoe oud ben je, want je moet er natuurlijk vanuit gaan, dat je vanaf dit moment nog 4 en als het beestje traag ontwikkeld, 5 jaar moet wachten voor je erop kunt....
De kans dat het een kleintje oftewel pony wordt is heel groot en als je over 5 jaar bij de paarden moet starten, dan zou het kunnen dat je alle kosten en risico's voor niets hebt gemaakt...
Ik ben het met Cassidy eens... Spaar het geld op en koop straks een leuk paard!
Een veulen is niet alleen maar leuk... Ze zijn schattig, maar die fase is maar kort!