Jammer genoeg is vanmorgen ons hengsten veulen van onze shetlander bella dood geboren... Zonde maar waar... Ik was er eerder al bang voor dat het zou gebeuren... zoals de titel dus nu ook zegt ben ik op zoek naar een veulentje die geen moeder meer heeft, of een een van een 2ling veulen misschien... Ze staat er nu zo triest bij.. Haar veulen droog aan het likken en staat er maar naar te kijken... Vind het te zielig voor woorden... Ik hoop heel erg dat iemand me kan helpen.. dat zou zoveel beter zijn voor haar...
Ik las vanmorgen ergens in een topic precies het tegenovergestelde. Merrie overleden . Misschien even zoeken waar het staat. Weet ook de naam van het topic niet meer.
Hier de eigenaar van dat topic, ik ben bang dat een shetlander waarschijnlijk een beetje aan de kleine kant is voor een warmbloed veulen. Ik wens je veel sterkte met je verlies.
rommulus
Hoi, Mijn veulen is een paar jaar geleden aangereden geweest, en moest ingeslapen worden. Haar moeder was er snel overheen, maar hebben we nog wel elke dag moeten melken anders kwam er een ontsteking ofzoiets. Misschien is dat een optie? Groetjes
ik snap wel dat ze er snel overheen is, daarom zoek ik ook zo snel mogelijk een andere veulen... Vind het gewoon zo zielig, maar als er geen andere optie is, zullen we het wel op die manier moeten doen.... Hoop toch dat jullie nog iets voor onze lieve bella kunnen betekenen...
om nog even terug te komen op dat melken... Hier heb ik helemaal geen ervaring mee, dus zou ik wel graag willen weten of iemand me uit kan leggen hoe ik dit moet gaan doen.... Ze heeft al zoveel last gehad van de bevalling, dat ik niet zou willen dat er ook nog een ontsteking bij de uiers kan ontstaan....
Ik weet dat er 3 jaar geleden een arabisch veulen is opgevoed door een geitje :3 geitje werd bovenop een strobaal gezet zodat het veulen erbij kon Dus het ís mogelijk.. Ts, als je wilt gaan melken moet je er misschien even een DA bijhalen voor professioneel advies.
JPS
Geplaatst: 02-05-11 00:31
Hopelijk kan de veulencentrale iets voor je betekenen, daar worden regelmatig moeders zonder veulen en veulens zonder moeder aangemeld. Veel sterkte!
Ik zal haar zo gelijk idd even aan melden bij die centrale... Ze staat nu heel erg bij ons andere veulentje van 7 weken oud.... Daar is ze de oma van.. Gelukkig word ze goed opgevangen door haar dochter en kleindochter, maar het zou idd mooier zijn dat ze zelf ook iets heeft om haar moeder gevoelens op los te laten.... Ik ga het zeker nakijken of het kan om een groot veulen bij een kleine shet te plaatsten. Is wel een idee idd om haar op een verhoging te plaatsten voor het drinken.....
na overleg met de DA besloten om haar droog te laten leggen. Klinkt wat raar, maar omdat haar melk nog niet op gang is gekomen, doordat het veulen meteen is gestorven of al dood was en dus nooit heeft gedronken... Ik ben dus niet meer op zoek naar een veulen, omdat dit beter is voor de gezondheid van bella.... Wel wil ik iedereen bedanken voor hun steun en adviezen...