tot mijn grote schrik heeft afgelopen week mijn tinker x shire hengstje van nog geen 9 maanden zijn moeder gedekt.
Afgelopen week kwam ik bij mijn paarden toen ik 2 dagen niet was geweest en hoorde ik van de staleigenaar dat mijn hengstje zijn moeder al 2 dagen aan het dekken was. Fijn!

Zijn half broer die ook nog steeds van mij is heb ik vorig jaar toen die ruim 2jaar was laten castreren gezien iedereen op stal zich druk maakte over een 2 jarige hengst die gewoon naast een hengstige merrie in de wei stond en niets deed.... ja hij draaide zich om en liep weg. Hij snapte het totaal niet.
Nu zit ik dus met een ander verhaal! Zijn Half broertje die ook niet gepland en gewenst was (en waar we nu wel heel blij mee zijn hoor!!!),
snapt helemaal hoe alles moet en werkt. Nu zijn beide ballen ingedaald, vandaag is hij 9 maanden oud en zullen er ook nog wel wat frissere dagen komen sta ik voor het dilemma om hem nu wel of niet te castreren. De Da zou het liever na de zomer doen maar ik zit natuurlijk wel met het probleem dat er altijd het gevaar is dat hij over de draad zal gaan om mijn eigen merrie of zelfs nog erger andere merries te dekken.... tja dan is er natuurlijk ruzie op stal en gelijk hebben de eigenaren als zoiets gebeurt!
Wat zijn jullie ervaringen met vroege castratie?