Tot zover bedankt voor de informatie.
Ik zou graag een veulen van mijn merrie willen vanwege het karakter en de bouw/gangen. Ook lijkt het me heerlijk om zelf een veulen te fokken en die is in de toekomst voor mijn kinderen. Nu heb ik een haflinger hengst gevonden die aan mijn eisen voldoet, maar doet alleen natuurlijke dekking.
Het veulen zal ook bij ons blijven en opgroeien, samen met een ander veulen, dus niet in een kudde in de opfok.
Ik kom uit een paarden familie en er zijn al veel veulens geboren, maar nog nooit dusdanige complicaties, dat een merie of veulen is overleden, dus dan denk ik de risico's zijn niet zo groot.
Ik ben me bewust dat er risico's zijn, maar hoe groot het risico is, wil ik graag weten.
Tjolieke schrijft vijf procent en dat is toch behoorlijk
Ik ga ook nog even langs bij mijn nicht, zij heeft een kraamhotel voor paarden in Hoogeloon en zij krijgt vaak moederloze veulens en veulenloze merries, maar ik heb hier de vraag gesteld omdat ik van meerdere ervaringen wil weten en dus een bewuste keuze kan maken.
Coiboi: Waarom zou jij een merrie van 3 jaar nog niet laten dekken?
Hoe kom jij aan een bedrag van 2500 euro voordat het veulen 4 jaar is. Is dit een uitgangspunt van een gezond veulen of een veulen met complicaties