[H][KWPN] Hengst voor Manhattan x Utrecht merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Hedyyy

[H][KWPN] Hengst voor Manhattan x Utrecht merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-11 15:22

Hoi iedereen!

Ik wil voor het eerst een veulentje fokken bij mijn merrie. Ik ben op zich wel redelijk op de hoogte van het hengstenaanbod van het kwpn maar een goede hengst voor mijn merrie kiezen vind ik toch erg moeilijk! Ik ben daarom nu druk bezig aan zoveel mogelijk mensen advies te vragen, en hopelijk wil een van jullie me ook wat verder helpen!

Het gaat om deze merrie:
Naam: Trugolda
Geboortejaar: 2000
Afstamming: Manhattan x Utrecht x Planeet (http://horsetelex.nl/pedigree.php?horseid=667422)
Stokmaat: 1.73

Ik ben op zoek naar een springhengst met een goed karakter en goede galop. Maat maakt niet zoveel uit, goede gangen vind ik wel erg belangrijk.

Als 4-jarige:
Afbeelding
Nu:
Afbeelding
Afbeelding

Alvast bedankt!

Hedyyy

Re: [H][KWPN] Hengst voor Manhattan x Utrecht merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-11 11:40

Het kwpn heeft de volgende hengsten aangeraden: Chello III, Carambole, Vittorio, Biscayo.

Chello III
Lijkt me erg leuk, erg goede gangen en bloed! Lijkt me goed passen bij mijn zwaardere merrie.

Carambole
Springt erg goed en schijnt een goed karakter te hebben. Ik vind hem alleen wel wat aan de dure kant (1000euro) voor zo'n jonge hengst.

Vittorio
Ik vind zijn veulens erg mooi, qua beweging en type. Veel bloed. Alleen schijnt hij wat
'ondeugend' te zijn, weet iemand hier meer van?

Biscayo
Vond ik op de hengstenshow niet zo speciaal. Schijnt wel heel braaf te zijn.

Weet iemand misschien meer van deze hengsen? Of misschien een ander goed passende hengst?

Sterre2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-11 22:28

Ik heb vorig jaar mijn merrie door Biscayo laten dekken. Hij viel mij juist erg positief op. Veel vermogen met springen en inderdaad is zijn rijbaarheid erg goed! Ook vind ik het bloed achter deze hengst heel mooi. Als het veulentje er is zal ik wel een foto sturen, misschien helpt dat bij je keuze!

Hedyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-11 22:27

Bedankt voor je reactie!
Ik zal me inderdaad nog wat beter verdiepen in Biscayo, rijbaarheid vind ik erg belangrijk!
Zou leuk zijn om een foto van je veulen te zien, ben benieuwd!

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-11 11:48

Misschien kun je nog denken aan een Nr Uno zoon, als Unaniem of Warrant. Heb zelf een Warrant veulen gehad met heel goede gangen, fijn karakter en goed aan de maat.
Qua goed karakter schiet Ukato mij ook nog te binnen, maar weet of hij ook goede gangen vererft.

isverwijderd

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-11 13:44

Ukato gaat je beweging niet verbeteren, wel een ontzettend fijne hengst.

Als je beweging wil zou ik naar Numero Uno of Indoctro (nakomelingen) kijken.

Hedyyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-12 09:33

Ik zit zelf nu te denken aan Bodinus. Vond hem gister bij de hengstenshow erg leuk en hij heeft een erg goed afstammelingenrapport. Ben alleen wel een beetje bang voor het karakter dat hij doorgeeft (met Padinus en Namelus erachter). Zelf was hij wel heel relaxt gister.

Andere opties voor mij zijn nog Upgrade, Zavall en Dallas.

Wat vinden jullie ervan?

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-12 19:00

Biscayo is wel een gave hengst. Wordt met het jaar beter en beter. Veel vermogen en techniek gepaard met rijbaarheid. Daarnaast ook nog eens een plaatje om te zien.

lauwtje84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-12 12:13

Bodinus is een uitstekende keuze, zeer fijn karakter. als je m weer een keer wilt zien of twijfelt......de koffie staat klaar. groetjes laura (amazone bodinus)

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:43

Biscayo is inderdaad een mooie hengst. Fijne hengst om te zien, maar het voorbeen is iets onderstandig... En op de foto lijkt jou merrie dat ook behoorlijk te hebben. Die keus zou ik dus niet maken.

Bodinus vind ik dan een goede keus. Hengst springt goed, heeft goede gangen en het karakter is ook goed.

Flugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 19:51

Hedyyy schreef:
Ik zit zelf nu te denken aan Bodinus. Vond hem gister bij de hengstenshow erg leuk en hij heeft een erg goed afstammelingenrapport. Ben alleen wel een beetje bang voor het karakter dat hij doorgeeft (met Padinus en Namelus erachter). Zelf was hij wel heel relaxt gister.

Andere opties voor mij zijn nog Upgrade, Zavall en Dallas.

Wat vinden jullie ervan?

Ik ben niet zo gek van Upgrade, je hoort er niet veel van. Het afstammelingenrapport was wel goed, maar de hengst zelf schijnt wel karakter te hebben.

Dallas is een hele beste springhengst. Al heb ik meer het idee dat je een fijne te rijden paard wil fokken, dan een topspringpaard. Maar wil je dat wel en wil je ene jonge hengst proberen... Ja, dan vind ik Dallas wel interessant.