ik en mijn vriend hebben een hengstveulen van nu 5 maanden. we horen van een hoop mensen dat het een heel mooi veulen is (zowel qua kleur als qua bouw).
nu zouden we zowiezo een keer naar de keuring willen met hem om te kijken hoe hij daar presteert, maar ook vragen we af of het heel misschien niet iets zou zijn om voor de hengstenkeuring te gooien (niet letterlijk natuurlijk

aangezien ik hier helemaal geen ervaring mee heb zou ik graag willen weten wanneer je weet of een hengst geschikt is voor de hengstenkeuring, wanneer (welke leeftijd) je daarmee moet beginnen en hoe dat verder in zijn werking gaat.
wat misschien wel handig is om te weten is dat hij redelijk goede papieren heeft, hij stamt uit een hele oude lijn (ben zelf tot 1894 gekomen) en naar het schijnt zitten er ook bekende hengsten in zijn lijn.
kan iemand mij helpen hiermee? (ik ben me trouwens erg bewust wat het inhoudt om een hengst te hebben) we staan zelf nog in twijfel hierover en willen het zeker goed overdenken en het met goede begeleiding doen omdat we beseffen dat het als partikulier niet eenvoudig zal zijn om een dekhengst te hebben (mocht het zover komen) en hem eventueel (als dat mogelijk is) op een dekstation stallen (als wij er zelf ook nog mee kunnen werken / rijden tegen die tijd).
op mijn profiel staan wat foto´s van hem, misschien dat de fokkers onder de bokkers iets kunnen zien aan de foto´s
groetjes, jolanda