Rittigkeit vererft, vermogen, correcte of eerder franse stand[b][b][/b][/b] gewoon of mooier hoofd geeft nette springtechniek eerder oprichting dan neerwaartse bouw geeft ofwel bewezen fokhengst ofwel jonge hengst uit zeer goede sportstam de hengst moet eventueel niet : vergrotend fokken draf of galop verbeteren bloed toevoegen lengte toevoegen kleur is niet belangrijk welke hengsten komen hiervoor in aanmerking ?
misschien is het handig om een foto of beschrijving van je merrie bij te geven? Op deze mannier kunnen andere mensen ook gaan kijken wat er goed bij zou kunnen passen.
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten
Geplaatst: 28-04-11 17:46
Beenstand ga je niet compenseren met een hengst met de tegenovergestelde afwijking. Kies dan bewust voor een hengst die zelf goed beenwerk heeft, uit een lijn waar dit in verankerd zit en indien mogelijk ook bewezen doorgeeft aan zijn nakomelingen.
eerder een lijstje van hengsten die beantwoorden aan dit profiel is niet voor 1 specifieke merrie bedoeld aan Nicole, die mogelijkheid heb ik eens geprobeerd maar ik zou het lijstje niet willen beperken tot enkel Kwpn hengsten beenstand, inderdaad gewoon correct aan Anne, hoe kom je bv. te weten indien een hengst een correct beenwerk heeft, dat dit ook in zijn lijn verankerd is ?
secret01
Geplaatst: 03-05-11 13:40
ga eens naar de site http://www.hunters.be Het is de site van hunters' studfarm, allemaal hengsten van topkwaliteit en zeer goede afstamming je hebt er onder andere: Scendix ( €1000,-) E-Pleasure ( €650,-) Argentus (€750,-) Audi's Gestion PriamusZ (€1500,-) en vele andere de prijzen variëren van 650 tot +- 1500 euro allemaal top springers
fijne reacties alvast, ik heb zelf ook reeds wat opgezocht, wat denken jullie van volgende hengsten : Cantos Namelus Vigaro Zilverstar T Castelino vd Helle Ugano Sitte Zavall ?
Castelino vd Helle is dat familie van Polidictus van de helle(fam. van Bufero vh panis hof -- Dirk demeersman)? in dat geval doen! Ik heb alleen maar goeds van gehoord, de andere ken ik niet zo; zal eens een keertje opzoeken
Secret01 Castelino is een paard van VD Helle maar geen familie van Polidictus vd Helle. De vader van de moeder van Bufero is Polidictus vd Helle, heb je Polidiktus gekend of ben je fan van Bufero ?