geboorte alarm of toch camera? en alles eromheen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gipsyboy

geboorte alarm of toch camera? en alles eromheen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 13:44

hoi.

N.A.V me andere topic [SMP] drachtige shet op het oog, zaterdag kijken!!!

ben ik me aan het orienteren om alles zo goed mogelijk te doen. :D

ik ga zaterdag kijken naar een drachtige merrie, die we dan ook eventueel meteen mee nemen.
ze is eind juni uitgerekent. ik wil alleen nog even de preciese dek datum weten (die weet ik nog niet)

pony komt bij mijn haflinger op stal. staan dan met ze 2e.
ik zelf woon 40 min (ong 50 km) rijden vanaf stal.
ik heb een camera een Elro cs97 (version 2)
het scherm heb ik hier thuis, de camera hangt nog op de kantine, ik ga kijken of die nog heel is en of die in de stal kan.

en een geboorte alarm. het gaat ook af en dan is het loos alarm.
en dan een singel of halster alarm?

ik kan eventueel bij de boer in huis slapen of in de kantine. lekker waken :') :D

ik heb er helemaal zin in, en hoop dat er een mooi en gezond veulen uit komt.

uiteraard ligt ik de dierenarts in als het bijna zover is. dat hij ook kan komen als het mis gaat.

en Jodium tinctuur dat moet ik ook hebben.
waar kan je dat kopen/bestellen?

lauw/warm water, handoeken, zweetdeken dat heb ik dan zowieso bij me. (zweetdeken moet ik nog kopen weet alleen ng niet welke maat)
wat is eventueel nog meer van belang om bij je te hebben?

ik ben zo blij, nu al :D
prachtig mooi om het mee te maken natuurlijk, en hopen op een mooie en gezonde baby.

ik probeer het allemaal zo goed mogelijk te doen. :j
en bokt kom op jullie willen me vast steunen en helpen voor zover het kan :o

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 15:09

Ik heb met alleen een camera gewaakt. Ik ken de merrie door en door en kan vrij goed voorspellen wanneer ze zal bevallen. Ik heb nu maar 1 nacht echt hoeven waken, de week daarvoor had ik samen met een paar vriendinnen een schema gemaakt zodat er 's nachts ieder half uur iemand naar de camera keek. Via de camera is het prima gegaan. Merrie hoefte geen singel om die vervelend zat en die we vlak voor de geboorte zouden moeten afdoen.

Filmpje van de geboorte van het veulen gemaakt via de webcam
http://www.justin.tv/zuhra/b/284541359

gipsyboy

Re: geboorte alarm of toch camera? en alles eromheen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 15:37

ik heb in de garage nog meer camera's gevonden.
ik ben dat nu aan het uitzoeken, en heb er 1 werkend gekregen met geluid. op een klein tvtje.
het is geen draadloze maar met snoer.

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:04

Die van mij is ook met snoer, dat geeft toch het beste beeld. Mijn vriend heeft het snoer vanaf de stal naar zijn computer getrokken en de cam vervolgens via internet gebroadcast.

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 17:06

ik heb hem ook op de tv staan op mijn hobbykamer.
heb daar ook een bed neergezet. :D

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-11 19:32

InekeH87 schreef:
Die van mij is ook met snoer, dat geeft toch het beste beeld. Mijn vriend heeft het snoer vanaf de stal naar zijn computer getrokken en de cam vervolgens via internet gebroadcast.

ik ga vanavond kijken of ik die camera alvast :D kan ophangen.
anders gebruik ik hem gewoon om ruin in de gaten te houden als de merrie zaterdag niet door gaat hihi :')

ik moet alleen nog even uitzoeken hoe het moet om de cam online op internet te krijgen.

ik heb een laptop.
ik heb bij de paarden alleen geen internet verbinding.

ik ga het uitzoeken.
mag ik vragen hoe jullie dat hebben gedaan? wat is gebroadcast?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-11 19:36

mijn vriend heeft de webcam direct aan het internet gekoppeld zodat ik overal naar de camera kun kijken. Hij heeft dat gedaan via http://www.justin.tv/zuhra . Hoe het precies is gegaan weet ik niet, maar er zijn hele makkelijke programma's te downloaden waar je alles stap voor stap in kan stellen.
Als je geen internet hebt dan kan je de beelden alleen zien op de laptop of computer waarop de camera is aangesloten. Net zo aansluiten als dat je met een videocamera doet en de software die bij de camera hoort op je computer installeren. Als het goed is heb je dan meteen al beeld.

Gebroadcast is een beetje een stom woord van me. Daarmee bedoelde ik dat de beelden direct openbaar uitgezonden worden op het internet.