Thnx voor je reactie
Vicktor is nét 9jr. (19-04) Heb zelf helaas nog geen tijd gevonden voor wedstrijden, al zou ik graag willen.
Hij is makkelijk in de omgang en ontzettend op zijn baasje (ik dus) gericht. Hij weet in principe precies tot hoever die kan gaan.
Met rijden is hij tja... bom-proof. Buitenrijden doe ik vanaf de dag dat ik hem zadelmak heb gemaakt.
In de trainingen kan het soms een draak zijn, vaak heb ik het eerste half uur "strijd" om hem ontspannen en nageeflijk te maken.
Maar als hij nageeflijk is, is het een toppertje. Hij doet het ontzettend goed en hij probeert alle oefeningen zo goed mogelijk te doen.
Ik heb voorheen 100 cm met hem gesprongen dat ging perfect, hij heeft in een jaar tijd een redelijk goede springtechniek opgebouwd (of hoe noem je dat...) tijdens de lessen.
...en inderdaad, ik weet wat een klophengst is, dat is zeer waarschijnlijk het geval.
Nou de handelaar waar ik hem gekocht heb, is een bijzondere man (op z`n zachtst gezegt) die lapt werkelijk waar alle regels aan zijn laars dus het was een mooi verkoop praatje. en dit voorjaar stond Vicktor voor het eerst op stal bij zo`n 12 andere paarden met o.a. een paint merrie en vanaf dag 1 is het raak, die twee zijn onafscheidelijk hihi en sinds het voorjaar is de merrie veel hengstig en wanneer ze eventjes samen in de bak staan springt vicktor daar bovenop (mijn god en krijg dat maar weer eens te pakken)
hij is veel met z`n voorbenen in de weer sinds ie die paint "kent" en als ik zelf een rondje ga met hem wil die elke keer terug, wordt ie "heet" en toen ik laatst met een andere ruin erbij reed samen met die paint, werd vicktor kwaad joh als die ruin te dichtbij kwam.
Dat heb ik nog niet zó erg mee gemaakt met hem, maar weet dat ie in voor en najaar vaak drang heeft naar andere paarden (met name merries dus) Vandaar dat ik zo mijn twijfels heb............
Moeder is Orona en vader van de moeder Wouter..... zegt je dat wat?