[H]Welke hengst voor mijn kwpn-er (zucchero)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

dodyg

[H]Welke hengst voor mijn kwpn-er (zucchero)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-11 21:32

Hoi bokkers

ik zou van mijn inmiddels 3 jarige zwarte merrie volgend jaar graag een veulen trekken.
maar ik heb echt geen idee van welke hengst.
ik heb gegeken en wup spreekt me eigenlijk wel aan maar ik haar niet zoon goede dingen over de karakters van zijn nakomelingen?

Heeft er iemand tips welke hengst er op mijn iele merrie zou passen?
ik zou wel graag een grote hengst erop willen omdat de merrie maar net de 1m60 haalt

hier even een link naar haar afstamming

http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=453599
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-04-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

MadelonSunny

Re: Welke hengst voor mijn kwpn-er (zucchero)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 11:21

Wil je een springgefokt of dressuurgefokte hengst?
Ik kan je in ieder geval zeggen dat de springgefokte Verdi vergrotend fokt :)

Tsikala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:26

Ik heb zelf een Wup nakomeling. Wordt in juni dit jaar 2. Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Ze was als jong veulen zijnde niet heel erg gemakkelijk. Maar dat is helemaal bij getrokken. Ze is nu erg mensgericht en intelligent. Bovendien heeft Wup de moeder ook verbeterd. Zowel qua gangen als exterieur. Hij geeft bloed/uitstraling/gangwerk.

Deze foto is van de week gemaakt:

Afbeelding

In mijn profiel staan er ook nog een paar, op hyves staan er meer.

Succes met je keuze!
Groetjes Melina

dodyg

Re: Welke hengst voor mijn kwpn-er (zucchero)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 12:31

ik zou liefst zelf naar het dressuur gericht gaan

smeetjoew

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:44

Heb je geen foto/filmpje van je merrie? Aan de hand van enkel een beschrijving is het best lastig een hengst te noemen. Hoe beweegt ze? Is ze al zadelmak? Wat wil je nog meer verbeteren? Denk bijv. aan type, lengte, karakter, beenstanden etc.

Aan de hand van de gegevens vergrotend en meer massa, denk ik dat Tango best zou kunnen passen. Tango zelf is een vrij degelijke hengst, maar als je een wat kleine, bloederige merrie hebt, kan dat heel mooi passen. Tango geeft genoeg maat en lengte. Tot dusver ook nog geen kleintjes van gezien. De hengst zelf doet het momenteel top in de sport. Hij is zelf 1.72m.
We hebben zelf onze merrie er nu voor de tweede maal mee gedekt. We hebben zelf een merrie die opzich wel een mooie maat heeft (1.67) maar erg bloederig fokt. Icm Tango hebben we vorig jaar een erg goed, rassig veulen eruit gefokt dat mooi langgelijnd is, goede maat heeft (tot dusver) en erg goed bewegen!

Afbeelding
http://www.vdwhorses.net78.net/articles ... tango1.jpg

Olivi zou imo ook kunnen. Heb daar fijne paarden van gezien, allen met genoeg maat. Echter moet je merrie voor deze hengst wel heel correct op de benen staan; olivi is zelf wat hol en frans in het voorbeen en geeft soms kromme achterbenen. Maar allemaal wel meer massa, mooie verbindingen en een sterk(!) achterbeen.

Afbeelding

En Westenwind. Ook een hengst met wat weinig ras en wel massa. Zou icm een bloedje ook mooi passen. Fokt vergrotend. Heb zelf echter geen ervaring met nakomelingen. Volgens KWPN is die alleen wel erg week in de bovenlijn.

Afbeelding