In Augustus kwam Abbey in mijn leven, en de hengstenhouder bood aan dat Abbey dan wel met Dragonfly gedekt mocht worden. Ontzettend lief, want bij veel hengstenhouders zit de dekking aan de merrie vast, en had ik m gewoon kwijt geweest.
Zo gezegt zo gedaan, en mei 2010 ging Abbey uit logeren. Vervolgens laten scannen, en jawel, het was raak!
In Januari 2011 opende ik vervolgens dit topic: [KS-ITP] Zullen we dan maar? Goktopic de grootste (??) kleurenbom!
Zelf heb ik vanaf het begin geroepen: Het wordt een zwarte hengst, dat kan niet anders met zoveel mogelijkheden

Gister begon het te rommelen, heel de ochtend heeft ze gelegen, 's middags op t weitje, maar rond een uur of 3 weer naar binnen omdat ze het gewoon niet trok in de warmte.
's Avonds weer terug, en toen haalde ik een mini harsje van haar speen af.... Hmmz, het zit dus echt te rommelen

Om 12 uur weer terug, toen stond ze melk te lekken...
's nachts verder niks aan de hand....
Om 7 uur komt mijn stalgenoot op stal om bij zijn eigen merrie te kijken, en toen lag het er nat achter en de nageboorte was er al af

In het begin nog wat krampjes, maar veulen stond, poepte, en dronk

Naja, Abbey is dus trotse moeder (en dat is ze écht!) van een ZOON!!!!
Kleur? Geen idee! Zwart? Donkere valk? Smokey? Roan? Op het eerste gezicht vind ik m te donker voor zwart, en van dichtbij hangt er een hele chocoladebruine gloed overheen. Zijn kol vind ik geweldig! Liggen wil nog niet erg, hij snapt niet hoe hij zn benen in moet vouwen, maar goed, als ie moe wordt komt dat vanzelf goed.
Genoeg gelult, hier de foto's!
Morgen lekker samen naar buiten, ik mag zo gezellig het paasgedruis in