Ik heb vandaag een drachtige shetlander in de opvang gekregen voor tijdelijk verblijf,het is snel gegaan,donderdag werd ik gebelt en vandaag zijn ze er al.Ze denken voor een maand of 2 maanden.Ze weten niet wanneer de shet is gedekt,dus ook niet wanneer ze moet bevallen,ze denkt aan de buik te zien over 1 maand.Maar ik heb naar de uiers gekeken en er zit al melk in,ze zijn dik zeg maar.Ik heb niet gekeken of er melk uit komt,want de shet word chagerijnig als je onder haar buik zit en aan haar uiers.Ik heb dus geen stal,alleen weiland met veel bomen als schuilplek,dus zou de shet in het land moeten bevallen.Er staan ook nog andere pony's en een paard in het weiland,kan de shet daar gewoon bij blijven lopen?Er is een stuk afgezet vlakbij het hek,een soort grote inloop zeg maar,daar gaat ze onder de draad door en kunnen de andere niet bij haar komen.
Mijn vraag is dus:kan de shet gewoon in het weiland bevallen bij de andere pony's?
Moet ik "eisen" stellen aan de eigenaar als de shet moet bevallen en als er een veearts bij moet komen?
De stalling hier is incl.voeren,mesten,water,enz.De verzorging is voor ze zelf [borstelen,beweging geven,rijden],omdat ze gewoon eigenaar blijven en ze niet afstaan aan de opvang.Ze staan hier nu tijdelijk puur uit nood.
Het is allemaal zo snel gegaan,ook waren ze snel weer weg nadat de pony's hier kwamen.
Wat moet ik regelen met de eigenaar?
p.s. ik heb nog nooit een drachtige merrie gehad hier die binnenkort moet bevallen en heb er ook geen verstand van.Daarom begin ik zelf ook nooit aan veulens fokken ofso.
Ook neem ik geen hengsten aan en geen drachtige merrie's,deze is dus puur uit nood gekomen.
Pff moeilijk hoor allemaal.
Dit is de shet.

Dit is haar uier vandaag.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 25-05-11 13:32, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: titel aangepast.