Wij hebben net een bevalling van ons pony'tje gehad... ik had op hyves een blog erover gemaakt hoe het was gegaan :
Polly heeft al zo lang een dikke buik, dat we wachten....wachten...wachten.. Het wordt Dinsdag 19 April... Het baasje van Polly zegt tegen mij: voor Vrijdag is die er... Is het Vrijdag is er nog niks te zien! Amy krijgt opeens zo'n goed idee! ze gaat een stukje wandelen zodat het veulen een beetje beweging krijg! Het word Zaterdag 23 April... zit lekker op de bank, schrik ik me rot gaat me mobiel af.. het is het baasje van Polly, Het veulentje is er!! Ik ren naar boven trek me paardrijbroek aan en een T-shirtje... wil ik zo snel mogelijk weg.... zegt papa dat ik moet eten en me tanden moet poetsen, ik me tanden snel poetsen en kreeg een cracker mee....( papa is zo lief en zorgzaam! ) Kom ik aan; zie ik het kleintje staan... ieniemienie! Dan laat je toch wel een traantje vallen ?! Komt het baasje eraan en die probeert een stukje brood te geven.. nou hun 2 rennen allebei weg! Polly is ontzettend beschermend voor Blessie... Ze vertelde hoe alles was gegaan! : s'nachts om 12 uur was er nog niks... s'morgens half 6 keek ze uit het raam en stond er iets kleins bij... we hebben allemaal hele leuke foto's gemaakt! Eind van de ochtend gaan we Polly pakken zodat we het veulen ook kunnen aaien.. zo lief zacht die haartjes , die hoefjes en ze had zo'n mooie bles voor op! ONZE LIEVE BLESSIE! En natuurlijk de beschermengel : POLLY!
PS: Er komen misschien nog foto's bij!
Ik wou jullie even vertellen hoe het ging en dat staat nu hierboven!
Ik heb nog geen kans gehad om foto's GOED te maken... ik en me zus gaan vanavond nog even, ( eigelijk mogen nooit s'avonds naar de paarden maar omdat het veulen er is mag het wel ! ) Dan zullen we wel even foto's proberen te maken ! ; Heeft er iemand nog een heel klein veulenhalster te koop ?
Foto updates! : (zijn niet zo scherp , ze zijn me nog te snel af....dus ik probeer vandaag of morgen scherpere foto's te krijgen)
Ze is al aardig groot ja voor een shetlander veulen , ze is ook te laat geboren ze had rond 17 maart geboren moeten worden , ze is nou ongeveer ruim een maand te laat...
Haar mooie vader is een half welshje.... kijk maar in mijn profiel helemaal onderaan! En haar mama is een volle shetlander die zie je natuurlijk op de foto's .....
Ze staan ook bij polly's grote vriendin : Grietje , toen het veulen er nog niet was , waren ze onafscheidelijk , griet hobbelde polly overal achteraan, al nam polly aan het halstertouw mee uit de wei , dan kon je grietje met gemak zonder halster touw enzovoorts meenemen zo lief, grietje is ook drachtig en ook elk moment bevallen.... Ze is drachtig van een vos hengstje , ongeveer net zo groot als haar.... Maar nou het veulen van polly er is , moet polly niks meer van grietje hebben , is wel sneu om te zien haha , dit is grietje van gisteren:
tomstergirl
Geplaatst door de TopicStarter: 24-04-11 13:12
Dankjewel Ruby voor de foto's we gaan snel een x nieuwe en scherpe maken... Het is echt een dropje om te zien, iemand van stal zei eerst dat het een Vos was maar daar lijkt het totaal niet op! hihi