dracthige shet mee op vakantie ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lukka63

dracthige shet mee op vakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-04-11 10:35

een vraagje,en graag jullie mening,ik ga na de pasen een paar weekjes oppassen,en neem mijn ijslander mee om lekker te rijden.
Maar wat te doen met haar maatje een drachtige shet (uitgerekend 6 juni)meenemen naar vreemd terrein maar wel gezelschap van lukka,weidegang en stal,of haar thuis laten,alleen maar op bekend terrein,ze kan wel andere paarden zien.

twijfel,twijfel..

_00_0

Re: dracthige shet mee op vakantie ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:37

Ik denk dat alleen laten voor veel stress kan zorgen en dat wil je niet. Is het diertje wel gewend om op andere plaatsen te komen? Als je de ruimte en tijd hebt zou ik haar meenemen. Alleen staan is IMO niks.

SoAndrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:26

ik zou haar gewoon meenemen!
maar als de shet verder nooit op ander terein komt,
ik weet verder niet hoe ze op andere plaatsen is hoor.
jij kent de pony het best ;)

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:35

Een hoogdrachtige merrie moet je niet teveel gaan verplaatsen ivm haaar weerstand. Elke plek heef andere bacterieen etc waar de merrie nog geen antistoffen tegen heeft. Kan ze niet dichterbij andere paarden staan, dat ze ze echt goed ziet?

InekeH87

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:41

Ze is 6 juni uitgerekend zeg je. Als je na de pasen een paar weken met haar naar een vreemd terrein wil dan is de kans heel groot dat in die tijd (na een paar weken is het immers al bijna eind mei) het veulen komt. Het lijkt me veel beter om de merrie op haar eigen terrein te laten staan.

Eva_Arno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 11:45

Thuis laten. Veroorzaakt zoveel stress en idd wat Melanie5 zegt, niet teveel verplaatsen ivm weerstand. Lekker in haar vertrouwde omgeving laten verminderd de kans op complicaties.

anneuijttt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 12:34

Ik zou haar inderdaad zeker thuislaten, want hoelang ga je weg?

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:45

ik blijt tot circa 19 mei weg,maar kan in een uur thuis zijn.
hebben idd besloten om haar thuis te laten,mijn dochter is in huis,en apart komt er nog iemand naar haar kijken,een echt paardenmeiske,als ze laat blijken het vervelend te vinden om alleen te zijn,dan kan er waarschijnelijk een shet van de buren bij,al wil ik ook evt vechtpartijen verkomen.