[H]meningen hengsten Floratio en Special Agent Amour

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sophie1981

[H]meningen hengsten Floratio en Special Agent Amour

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:19

hoi,

we willen dit jaar 2 merries laten dekken.
op een hengstenshow zagen we (die vonden wij eruit springen) Floratio en Special Agent Amour , jonge 3-jarse hengsten.

merrie 1 is: Saros vh gestelhof x Saygon, een zwaargebouwde langgelijnde donkerbruine merrie, genoeg schoudervrijheid, achterhand mag verbeterd worden, evenals de stap, die is te kort... 1m68 groot
voor deze merrie zat ik te denken aan Special Agent
merrie 2: Furioso x Fantastique, een normaalgebouwde merrie met wel sterke achterhand, mag wa meer schoudervrijheid hebben. bij haar willen we de draf wel wat verbeteren. Zij is een springmerrie (1m30 gelopen) ne heeft reeds 3 springveulens gegeven, één v Kashmir, die inmiddels ook 1.30 springt,, het 2e is mij niet bekend, wij hebben dit jaar een veulen van Crescendo vd Breemeersen.( nu 6 weken oud, een mooi compact veulen, in goede verhoudingen)
voor deze 2e merrie willen we toch wat 'veelzijdig' fokken, maar richting dressuur, vandaar Floratio (moederlijn springen...)

wat denken jullie van deze jonge hengsten?

bedankt!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 26-04-11 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Lieuwkje_90

Re: meningen hengsten Floratio en Special Agent Amour

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:26

Ik ken niet zo heel veel van fokken.. Maar ik heb de hengst Special Agent Amour even geleden zien lopen en wat een paard zeg! Het is natuurlijk altijd 'gokken' met een jonge hengst. Maar zoals die door de baan ging, jeetje! Kippenvel! Volgens mij kan je er geen kwaad mee doen om met je merrie deze hengst te kiezen. Maar nogmaals zoveel ken ik er niet van. Wel een ge-wel-dig paard.

s0173957

Re: meningen hengsten Floratio en Special Agent Amour

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 13:15

SPecial Agent is idd een opvallende hengst, maar zou ik achterwege laten op een Saros, zeker als de merrie zelf ook zwaargebouwd is.
Of je zou kastelen willen fokken...