IBOP meerdere keren lopen? Jullie ervaring?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Pinda_Dipje

IBOP meerdere keren lopen? Jullie ervaring?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 17:09

Hoi,

Mijn merrie loopt overmorgen de IBOP maar door omstandigheden zijn we wat twijfelachtig of we er verstandig aan doen. Daar de merrie eind deze maand naar de hengst wordt gebracht heb ik in principe geen optie haar op een later moment voor te stellen.... Daarom overwegen we nu haar gewoon te brengen en te zien waar het schip strand.

Maar stel; Ze wordt door spannning e.d. slecht beoordeeld, heeft dit invloed op haar becijfering bij een evt. volgende IBOP? Wat zijn jullie ervaringen hierin?

Snel antwoord zou ik erg apprecieren. :')

Thanks!

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 18:23

Dan zou ik niet gaan. Cijfers worden geregistreerd en bewaard. Volgende keer kijken ze toch wat ze vorige keer behaald heeft en houden daar toch rekening mee. Nooit zomaar naar een keuring gaan, altijd top voorbereid of anders niet.

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 21:02

Oke, duidelijk. Daar was ik al bang voor... Ik twijfel alleen erg vanwege een lastige situatie. De merrie is in principe 'verleasd' als fokmerrie en in overleg met de desbetreffende persoon heb ik de merrie ruim 6 weken in training gezet bij iemand van zijn keuze, op mijn kosten. Met als doel overmorgen mee te doen aan de IBOP om kans te maken op het ster-predikaat. De amazone in kwestie voelt zich echter niet zeker genoeg en kwam gisteren vertellen dat het misschien verstandig is nog even te wachten. Ik kan hier zelf moeilijk over oordelen, aangezien de merrie helaas niet om de hoek staat.

Eerstvolgende IBOP (in de buurt) is uit mijn hoofd pas in juni, merriekeuringen redden we inmiddels ook niet meer. Dus dan zou ze naar de hengst moeten zonder evt. predikaten. Persoonlijk vind ik het fokken van een veulen uit een - welliswaar goede - merrie zonder predikaten pure vermeerdering in de huidige markt en fokken voor de salamifabriek. Wat het eventueel de gok waard maakt haar toch te presenteren 'op hoop van zegen'.
Anderzijds weet ik zeker dat ze het in zich heeft om op een later tijdstip een verpletterende indruk te maken, en gun ik haar deze kans.

Argh, moeilijk.... :x In ieder geval erg bedankt voor het geven van jouw mening