Pony verveeling -

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KRLMA

Pony verveeling -

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 19:08

Pony's staan nu terug op de weide,
maar wat kan ik zoal doen met hen om afwisseling te geven..
heb echt geen idee! ( het zijn 2 shetlandpony's )
dank

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Re: Pony verveeling -

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 20:55

Ik denk dat ze het al fijn vinden om samen op het land te staan en te grazen. Mocht je wat willen doen dan kun je aan de hand wandelen, misschien vrijheidsdressuur of wat oefeningen doen. Een keer uitgebreid poetsen.

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 09:55

Je kan ook een jollyball kopen dan kunnen ze daar mee spelen

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:00

Wat voor afwisseling wil je ze geven?

Op de weide hebben ze genoeg aan elkaar en het gras. Dus als je daarvoor afwisseling zoekt, niet doen, paarden zijn prima gelukkig samen op de weide en hebben daar geen 'speelgoed' bij nodig.

Verder kan je zelf met ze wandelen, poetsen, grondwerk, lange lijnen, vrijheidsdresuur. Er is zoveel op te noemen.

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:04

Je kan echt heel veel doen met shetlanders. Te beginnen bij gewoon een beetje knuffelen, lekker poetsen en wandelen. Je kan ook aan vrijheidsdressuur beginnen. Of werken aan de lange teugel. Maar je kan natuurlijk ook gewoon longeren of pony aan de fiets meenemen. Ik weet niet hoe oud ze zijn en hoe klein, maar als je passende tuigage heb kan je misschien ook een klein kindje les geven op de pony's. Of misschien heb je een meertje in de buurt en dan kan je zomers zwemmen!

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 10:07

Wij hebben een autoband en een jolleybal in de paddock liggen 's winters. Ook een tijd een lege voetbal, vonden ze ook erg leuk.
Maar als ze op de wei staan, hebben ze daar geen interesse meer in. Want dan staan ze alleen maar te grazen.

paardenfann

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-11 14:40

oh sorry ik bedoelde de paddock eigenlijk

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 20:36

SV-->SMP

KRLMA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-11 21:11

Leinearthur schreef:
Je kan echt heel veel doen met shetlanders. Te beginnen bij gewoon een beetje knuffelen, lekker poetsen en wandelen. Je kan ook aan vrijheidsdressuur beginnen. Of werken aan de lange teugel. Maar je kan natuurlijk ook gewoon longeren of pony aan de fiets meenemen. Ik weet niet hoe oud ze zijn en hoe klein, maar als je passende tuigage heb kan je misschien ook een klein kindje les geven op de pony's. Of misschien heb je een meertje in de buurt en dan kan je zomers zwemmen!

Poetsen, wandelen en knuffelen dat is m'n dagelijkse bezigheid met hen, vrijheidsdressuur doe ik ook
zeer veel vandaar wil ik dus wat afwisseling..een meer hebben we niet in de buurd, dus dat zal ook moeilijk gaan kindjes les geven kan ook niet want de pony's hebben geen zadel. Voor een karretje zal dit ook niet lukken helaas .. wat bedoel je met pony aan de lange teugel wereken?

Leinearthur

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-11 22:36

Moet je even in mijn profiel kijken, anders kan je ook wel even een pbtje sturen naar mij :)

Pinkellady

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-11 21:26

Ga stukjes met ze lopen, Misschien kunnen ze wel voor de kar, als ze dat niet kunnen misschien kun je het ze leren en een goedkoop karretje kopen. Probeer vrijheidsdressuur, altijd leuk. Je kan ze ook leren springen, niet dat je er zelf opgaat maar ze een
pacourtje af moeten leggen.