Juiste papieren voor PRE / andalusier ?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Angela

Juiste papieren voor PRE / andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 00:44

Ik ben op zoek naar een PRE of andalusier. Nu vraag ik me af hoe het precies zit met de juiste papieren.

Hoe zien de juiste papieren van een PRE eruit? (is toch een groen papier met de afstamming?)

En hoe zien spaanse papieren van een cruzado (andalusier, geen PRE) eruit?

Welke documenten horen er nog meer bij de aankoop van een PRE/andalusier? Is dat alleen het paspoort?

Alvast bedankt voor alle info!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:47

Groen papier is idd het papiertje waar de afstammelingen opstaan, en ik dacht (zo even uit me hoofd) ook de schetsen van het paard.

je MOET een Carta de Titularidad hebben. Dit is je eigendomsbewijs, Dit MOET echt bij het paard zitten. (los papier)
altijd omvragen om te bekijken. dit papiertje moet opgestuurt worden naar de ANCCE als je het paard koopt. de eigenaar zijn of haar gegevens staan op de voorkant + paard zijn naam
Achterkant moet worden ingevuld worden door de 'nieuwe eigenaar'

Zorg echt dat dit bij het paard zit ;)

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 00:51

just_kiki schreef:
Groen papier is idd het papiertje waar de afstammelingen opstaan, en ik dacht (zo even uit me hoofd) ook de schetsen van het paard.

je MOET een Carta de Titularidad hebben. Dit is je eigendomsbewijs, Dit MOET echt bij het paard zitten. (los papier)
altijd omvragen om te bekijken. dit papiertje moet opgestuurt worden naar de ANCCE als je het paard koopt. de eigenaar zijn of haar gegevens staan op de voorkant + paard zijn naam
Achterkant moet worden ingevuld worden door de 'nieuwe eigenaar'

Zorg echt dat dit bij het paard zit ;)

Heeft iemand een voorbeeld (scan/foto) van de carta de titularidad?

Je hebt dus: het groen papier, de carta de titularidad en het gewone paspoort met daarin o.a. de entingen?

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 00:53

Groene papier zit als het goed is ín het paspoort ;)

áls het er niet is een keer is uitgevallen :+
normaal zit het midden in het paspoort

Cyrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 13:28

Hoi,

Een PRE moet een paspoort met daarin zijn stamboek papier hebben. Daarnaast moet hij/ zij ook een Carta Titularitad hebben.

De paspoorten uit de tijd van toen Cria Cabbalar het nog deed met daarin de papieren zien er zo uit;
Afbeelding

Met daarachteraan een papier met de aftekeningen en een met de stamboom.

Tegenwoordig geeft de ANCCE andere paspoorten uit, hierin is het stamboekgedeelte niet groen meer;
Afbeelding

Met daarachteraan weer een papier met de aftekeningen en een met de stamboom.

De Carta de Titularitad zit bij de nieuwe paspoorten ingesloten wanneer deze nog nooit verkocht is. Zodra het paard verkocht wordt scheur je hem er uit en vul je in en stuur je hem op. Er komt dan een nieuwe terug met de naam van de nieuwe eigenaar. Vanaf dat moment zit hij er dus los bij.

De Carta lijkt dus ook op een bladzijde uit het nieuwe paspoort kwa kleurtje en grote, er staat groot Carta Titularitad op, dus kan niet missen ;)

Een Cruzado document oftewel media carta ziet er zo uit: http://www.pre-stamboek.nl/index.php?paginaid=45

Angela

Re: Juiste papieren voor PRE / andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-04-11 20:00

Super bedankt voor deze info!!! :j

PinkPrincess

Re: Juiste papieren voor PRE / andalusier ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:44

als je daarmee bezig gaat. wil ik je de tip mee te geven om hier in NL, gewoon bij de woeste hoeve ofzo goed info tevragen waarschijnlijk zul je daar ook een paard vinden aan gezien er geen andere grotere fokkerije in NL zijn haha. en hun kunnen je vats heeel heeeel goed helpen en kun je ook al je verdere vragen bij kwijt. of bel is naar het PRE stamboek van nederland. hun willen je vast ook wel met alle liefde helpen.

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-11 05:03