Onderzoek naar interesse voor performance show

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

DTF

Onderzoek naar interesse voor performance show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 14:31

Ik loop samen met Claudia Vermeulen van the Surprisestables met de gedachte om in de winter periode een show op te zetten.
Deze show zal volledig performance zijn en volgens de AMHA en AMHR regels.
De show zal open zijn voor alle rassen minipaarden zolang ze binnen de officiële maatgeving vallen.
De show zal in hoofdlijnen bestaan uit aangespannen klasses, lange lijnen klasses, spring klasses en hindernis klasses.
Welke klasses het daadwerkelijk gaan worden moeten we nog naar kijken wanneer er voldoende animo blijkt te zijn.
De exacte datum is nog niet bekend maar zal mogelijk in november van dit jaar zijn.
De locatie voor deze show is al wel bekend mocht je dit willen weten voor je beslissing.
De locatie zal zijn bij stal zwarte water in de mortel.

Graag zou ik willen weten of hier voldoende interesse voor is.

Gr Dennis

Sharani

Re: Onderzoek naar interesse voor performance show

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 14:41

Leuk idee, ik hoop dat er veel animo voor is. Alleen denk ik niet dat wij eraan mee zullen doen omdat het voor ons best ver is en mijn paardjes na half september een paar maandjes op rust gaan.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 14:04

klinkt leuk mits mn shet van 90 cm niet te groot word gevonden.

zoals hierboven mij vermeld is ook voor mij
november een ongelukkige maand, aangezien dan inderdaad vanaf oktober a november er bij ons in het land geen trainingsmogelijkheid meer is en de ponys op rust gaan

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:00

Mits ik met mijn pony die op ijzers staat mag komen (dus een versoepeling van de regels) en de hoogte grens op 38 " zit. Evt miss een aanpassing op het aangespannen rijden dat er geen side of overcheck gebruikt hoeft te worden en geen jerald gebruikt hoeft te worden (om het voor de menners onder ons iets makkelijker te maken) Dan ben ik van de partij voor eh bijna alle klasses met 2 van mijn dieren

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 09:13

@ sabine: een jeraldcart is niet verplicht volgens het AMHA ;) Voor alle klasse is een sulky met bakje (wat je dus ziet bij een jerald en HSPS sulky) wel verplicht, met uitzondering op de roadster die met een sulky gereden mag worden die jij hebt ;)

Een performance klasse lijkt me erg leuk en wil bijna zeggen ik ben er bij. Maar ik zit uiteraard met vervoer want dat moet wel geregeld worden voor één dag 'helemaal' naar het zuiden. ;)

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-11 09:19

@sabine: Er zullen geen uitzonderingen gemaakt worden op de regels. Zoals ik al in de OP aangaf.
DTF schreef:

Regels moeten voor iedereen duidelijk zijn en als je met uitzonderingen ga werken ben je nergens meer.
Dus volgens de regels is het zonder ijzers en met side of overcheck.

We hebben er geen zin in om te zeggen dat we de AMHA en AMHR regels volgen maar we hebben wel 25 uitzonderingen.
Als we met uitzonderingen beginnen is het hek van de dam en kan je overal wel uitzonderingen op maken.

Gr Dennis

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 13:30

Voor het AMHA is er al aardig wat te doen, ik zou dus graag wat uitbreidingen zien richting het europese rijden/showen (dressuur, vaardigheid etc bij t aangespannen bijv)
En tja, als er qua maatvoering het AMHA reglement gehandeert wordt houdt het voor mij zowiezo alweer op.
Je wilt mensen trekken die "niks" met het AMHA hebben (anders hoef je het niet open te stellen) als die mensen zich dan in allerlei bochten moeten wringen om mee te kunnen doen met een funshow tja... (denk aan ijzers eraf, checks, etc)\
Tot zover even mijn kritische kijk er op.
Harstikke leuk dat het AMHA gepromoot wordt, maar zoals je het nu op stelt klinkt het als een springfling in de winter, en bij de springfling lopen nu al diverse mensen vast door het AMHA rule book.

Waarom niet opstellen zoals destijds de benefietshow?

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-11 21:57

leuk idee....wel handig om de regels zeker mbt het aangespannen rijden even hier te vermelden.

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 14:59

Opzich snap ik het oogpunt van de ICAMH wel door de regels van het AMHA/AMHR te hanteren, het is immers een club die het AMHA promoot ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:02

ICAMH wordt door dennis niet genoemd maaike dus ik weet niet in hoeverre het de bedoeling is om onder die vlag te vallen.
Anyway, ik vind dat je met AMHAtjes behoorlijk wat mogelijkheden hebt, juist met de rasloosjes val je tussen wal en schip en als je dan aan zoiets mee wilt doen, moet je je in allerlei bochten wringen.
Iets vergelijkbaars als de benefiet zou dus mijn voorkeur hebben :j

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:12

Sorry, zie nu inderdaad dat het ICAMH niet vermeld wordt. Was even in de war omdat dit ook op de ICAMH ledenvergadering voorgesteld was.

Ala benefietshow..... Tsja, dat was uiteraard ontzettend uitgebreid en had voor zover ik mij nog kan herrinneren ook gewoon AMHA regels ;)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-11 15:21

nop, ijzers waren daar gewoon toegestaan en check was optioneel (behalve bij de country pleasure aangezien dat een AMHA rubriek is)

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-11 23:06

De performance show die we willen opzetten heeft niks met het ICAMH van doen en ook niks met de benefietshow.
Wanneer je een show op wilt zetten zullen er ook regels nodig zijn. Ik heb geen zin en tijd om een volledig reglement op te zetten. Dit houd in dat er een een bestaand reglement moet aangenomen worden.
Zowel het AMHA als het AMHR hebben hele leuke performance classes. Voor die classes bestaan er al reglementen die voor iedereen in te zien zijn.(kan hooguit een probleem zijn met de engelse taal maar dan kan er vertaald worden)
Zoals ik al eerder aangaf
Citaat:
Als we met uitzonderingen beginnen is het hek van de dam en kan je overal wel uitzonderingen op maken.

Mijn vraag is dus nu of er voor een show als deze interesse is. Ik vraag niet of er mensen geïnteresseerd zijn wanneer er uitzonderingen gemaakt worden want die worden niet gemaakt als deze regels gehanteerd worden.

Wanneer iemand zin heeft om een show op te zetten met uitzondering op uitzondering mogen ze dit met alle plezier doen en zal ik heus wel medewerking geven.
Dat zal alleen niet voor deze show gelden wanneer deze er komt.

Dus mijn stelling is wederom als volgt:
Citaat:

Graag zou ik willen weten of hier voldoende interesse voor is.

Gr Dennis

PS: Bij de huidige strict AMHA shows worden eigenlijk maar een beperkt aantal performance classes aangeboden. Zowel AMHA als AMHR hebben veel meer performance classes welke je nog niet ziet bij de huidige shows.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 08:36

snap ik dennis, maar genoeg "niet show pony's" die aangespannen lopen staan nu eenmaal op ijzers. En dan kan je interesse hebben, maar toch niet mee doen.
Abbey staat van de winter waarschijnlijk ook weer op ijzers, en ik ga ze er niet onderuit halen voor een funshow.

Dus interesse ja, mits de hoogte indeling mijn pony toelaat ;) en tzt zal ik moeten zien of ze wel of niet op ijzers staat

DTF

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-04-11 11:36

stef schreef:
snap ik dennis, maar genoeg "niet show pony's" die aangespannen lopen staan nu eenmaal op ijzers. En dan kan je interesse hebben, maar toch niet mee doen.
Abbey staat van de winter waarschijnlijk ook weer op ijzers, en ik ga ze er niet onderuit halen voor een funshow.

Dus interesse ja, mits de hoogte indeling mijn pony toelaat ;) en tzt zal ik moeten zien of ze wel of niet op ijzers staat

Die "niet show pony's" zijn er vaak omdat mensen geen interesse hebben om hun "niet show pony's" naar shows uit te brengen omdat het vaak voornamelijk om de halter classes gaat en de performance classes bijzaak zijn.
Met de opzet van deze show(s) is het de bedoeling dat er een opening komt voor deze "niet show pony's".

Om nog even een vreemd voorbeeldje te geven over de uitzonderingen.

Citaat:
Ik loop het liefst en het lekkerst op klompen.
Wanneer ik nu wil gaan voetballen staat er in de reglementen van oa het knvb dat ik voetbalschoenen moet dragen.
Als ik nu toch wil gaan voetballen zal ik er voor moeten kiezen om voetbalschoenen te gaan dragen want ik mag het veld niet op met mijn klompen.
De knvb maakt daar voor mij geen uitzondering voor omdat ik het liefst en het lekkerst op klompen loop.

Ik hoop dat met dit voorbeeldje het hele uitzonderingen verhaal uit de wereld word geholpen en we puur gaan kijken naar hoe de regels zijn.

Waar word er trouwens aangegeven dat dit een funshow is?
Zover ik kan zien is het een term die jij (stef) hier geplaatst hebt in dit topic.
Waar ik het over heb is een performance show en als deze aan gaat slaan zullen er in de toekomst misschien meer komen.

Gr Dennis

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 11:38

Ja, in de toekomst, maar nu voor een keer. Ik begrijp dat je ergens een grens moet trekken dennis, absoluut, maar nogmaals, als ik Ab van de winter op ijzers heb staan, omdat ik in de winter redelijk gebonden zit aan training op de weg, dan ga ik die ijzers er niet voor 1 show af halen.

MiniLoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 12:10

Dit klinkt ids net als de springflingshow die acht mei word gehouden

Sharani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 13:00

Marieminime: Bij de Spring Fling show zijn er ook halter klasses, dat zal bij deze show niet zo zijn als het een performance show is.

Dennis: zou het niet handiger zijn om de show wat eerder (eind september, begin oktober) of juist veel later (maart/ april) te houden, zodat het wat meer aansluit op het showseizoen?

divigostab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-11 19:08

leuk onderwerp even meelezen.

Sappos

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-11 12:03

Ik vind dit geen goede vergelijking. Ik heb mijn pony niet op ijzers omdat hij dat lekkerder vindt lopen. Ik heb dit puur omdat hij een gevoelige zool heeft en bij een steentje in zijn hoef in elkaar krimpt. Dit is niet omdat zijn hoeven slecht zijn maar omdat hij itt tot de meeste kleintjes hier 4-5 x per week voor de wagen loopt, lange afstanden. Hij staat 100 % correct op de voeten, heeft mooie keiharde voeten maar een zool na een tijdje gevoelig wordt. Zou het voor mij niet veel makkelijker/goedkoper zijn om hem zonder ijzers te houden?

Kaisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-11 10:17

Is er misschien meer bekend qua classes wat aangeboden zal worden? Ik weet dat het AMHR een aantal ontzettend gave performance classes heeft en die zou ik dan wel graag terug willen zien op zo'n dag :j (en geeft mij meer motivatie om te komen :P )