Maar ik krijg mn twijfels over de kleur van mn pony en nadat ook mn pensionhoudster diezelfde twijfels uitte vraag ik het toch maar eens aan mensen die meer verstand van kleur hebben dan ik

Mn pony is nu bijna 2, vosgeboren schimmel. Ik zou dus denken dat een schimmel steeds lichter wordt, maar Bis lijkt dit jaar al een stuk donkerder dan vorig jaar. Althans, daar waar de zomervacht er al echt onderuit piept. Zo donkergrijs dat t haast tegen zwart aan is, terwijl zn zomervachtje vorig jaar toch gewoon ''normaal'' grijs was.
Zn wintervacht is sowieso wel donkergrijs, en zn tussenvacht is dan weer tegen wit aan (hoe bedoel je verschil

Nou vraag ik me toch af.. Is dat normaal voor een schimmel?

Ongeveer halfjaar terug, geschoren:

Op deze foto lijkt vooral op zn achterbeen t stukje boven t wit heel erg donker, maar das nat, had zn benen nog ff gewassen voor de foto

En een recente foto, zelfs nog met witte waas van tussenvacht over de donkere vacht heen:

Op deze foto zie je ook een donkere vlek op zn borst, daar heeft zn deken geschuurd en die kleur haar is er dus op gegroeid, intussen zie je niet eens meer dat er een ''vlek'' zit omdat zn hele borst die kleur begint te krijgen..
Grote dank voor jullie mening over zn kleur, ik vind t maar apart iig