Wie o wie heeft er ook een Wielkopolski???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

justme83

Wie o wie heeft er ook een Wielkopolski???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 19:13

Hallo Allemaal,

Ik ben sinds een maand of twee trotse eigenaar van een bijna 4 jarige Wielkopolski!

Ik was totaal niet bekend met dit ras maar wel gelijk verkocht toen ik haar zag staan! Toen de koop eenmaal rond was toch maar eens gaan verdiepen in het ras..... sterk, werkwillig, leergierig en nuchter waren omschrijvingen die ik vaak tegen kwam!

Nu twee maanden verder, ik weet niet meer hoeveel bositjes, zwem uitjes en bakuren verder moet ik toch beamen dat bovenstaande omschrijvingen echt kloppen!!
Ik heb mij vreselijk verbaasd, en nog steeds trouwens, hoe rustig mijn paardje is! En helemaal voor haar leeftijd!

Kortom, ik ben helemaal verkocht!!!

Wie o wie kan nog meer ervaringen delen met mij over de Wielkopolski?

Hieronder een aantal foto's van mijn knappert! Laten jullie ook een foto van jullie paardjes achter?

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Xjosee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:17

wat een knapperd! Zelf geen ervaring met het ras, zal maar eens gaan googelen haha. Wat is je doel met haar? Lekker bosritjes blijven doen of wil je serieus gaan dressuuren oid?

GaelleS

Re: Wie o wie heeft er ook een Wielkopolski???

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:19

Nog noooit van gehoord, mat wat een prachtig paard zeg :D

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:21

Ik heb er één gehad, maar het is dus een ras waar van alles door elkaar gekruist wordt haha, van sportpaard tot fries tot ... Bedenk het maar. :) Ze zijn vaak iets zwaarder gebouwd ook dan het reguliere sportpaard zeg maar en ook nuchterder. Die van mij was ook heel braaf, maar wel heel sterk en heel slim. :)

linky

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 19:22

Ik heb een halve, een King Nero, dat was een Wielkopolski.

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-11 21:37

Bedankt voor jullie reacties!

Ik wil zeker met haar in het bos blijven rijden, maar mijn doel is ook zeker om met haar te gaan dressuren! Maar voor nu is het bos voor haar heel goed! Ze moet immers nog 4 worden....

Ben trouwens nog wel benieuwd naar foto's van andere wielkopolski eigenaren....

flatcoatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:24

Hallo je ken het ras ,pools ras super sterk en koel karakter zag ze laats nog op Duitse marktplaats heel donkere vossen met bijna witte manen echt heel mooi om te zien lijkt mij super zo,n paard

Sorriso

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-11 21:26

justme83

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-11 23:36

Koel in het koppie zijn ze zeker! De mijne is net 4 geworden en we gaan heerlijk alleen het bos in, langs de weg, en zwemmen vind ze heerlijk!! Echt een waterratje! Maar daarnaast is ze soms ook vreselijk eigenwijs en sterk! Maar het is echt een fantastisch lief dier!!!

Henkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-11 09:46

Ik heb ook een Wielkopolski :)

Inderdaad koel in de kop, sterk en dol op buitenritten! Mijn Pool wil ook echt zijn best doen voor me en is ook erg leergierig.