Ik doe het gewoon met halster en halstertouw, als paard rent en is al zover dat er longeerlijn nodig is dan ben je in mijn ogen al te laat. Ik maak een knoop in het uiteinde van het touw waardoor ik net iets langer grip kan hebben, en verder, mochten ze aan de haal gaan hoofd naar je toe trekken. Maar het mooiste zou natuurlijk zijn als je het zo rustig aan doet dat dat niet gebeurd. Ik heb afgelopen zomer een jaarlingmerrie gewoon overdonderd door dr mee naar de heide te nemen, waarvoor je over landwegen moet, eerste paar keer was kijken en weg springen, maar al vrij snel had ze door dat ik gewoon normaal deed, dus deed zij dat ook maar, en dat doet ze nu nog, al vind ze caravans en wielrenners van achteren wel spannend.
Mijn eigen is ook net 2 met haar ben ik eerst bezig met het alleen van huis gaan, wij hebben een oprijlaan van 400 meter, ideaal dus. Verkeersmak maken wil ik doen met een ervaren paardje erbij, wat ook echt rustig zal blijven, ik ga dan gewoon naast mn eigen lopen (die overigens ook nog niet weet wat een bitje is, dus dat doen we maar niet
)
Je kan beginnen met een auto parkeren bij de weide...