Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
arabs schreef:Ik weet niet of scannen nog wel zo'n goed idee is. Ze staat dan nu toch al wel heel ver als ze in augustus gedekt is geweest. Als ze een tweeling heeft kan je daar nu toch niets meer aan doen. Met dat scannen en opvoelen moet je toch een beetje voorzichtig zijn, kan altijd wat mis gaan. Anderzijds heeft inowa gelijk, merriebrok bijgeven is ook niet zo goed als ze niet drachtig is. Maar heb je geen foto's? Haar buik zou nu toch al wat vorm moeten hebben...
Is het de eerste keer dat ze drachtig is?
arabs schreef:Ik weet niet of scannen nog wel zo'n goed idee is. Ze staat dan nu toch al wel heel ver als ze in augustus gedekt is geweest. Als ze een tweeling heeft kan je daar nu toch niets meer aan doen. Met dat scannen en opvoelen moet je toch een beetje voorzichtig zijn, kan altijd wat mis gaan. Anderzijds heeft inowa gelijk, merriebrok bijgeven is ook niet zo goed als ze niet drachtig is. Maar heb je geen foto's? Haar buik zou nu toch al wat vorm moeten hebben...
Is het de eerste keer dat ze drachtig is?
gohya schreef:TS een stukje terug zeg je: als het klopt dan zou ze in augustus moeten bevallen
en het zou dan haar eerste veulen worden. En in je beginpost zeg je dat ze in aug.2010 is gedekt.
Dan moet ze haar veulen al in Juni krijgen i.p.v. Aug.
Dat is over 2 mnd. alweer,ze zou nu dan 8mnd. drachtig moeten zijn [alst zo is],dan is ze niet erg dik voor 8mnd.
arabs schreef:ik vind ze ook niet erg dik voor 8 maanden, maar ze is een maiden
er zijn er hier nog op bokt met een klein buikje...
goh misschien toch scannen? ik had bij mijn merrie een bloedtest laten doen en die was negatief, toch gaat ze nu over een paar dagen bevallen, dus dat zou ik niet aanraden (dat kostte toch ook 100 euro meen ik me te herinneren)
heb je misschien nog wat oudere foto's van haar, om te vergelijken... eigenlijk zie je het vooral aan de buik die naar onderen begint te hangen... ik weet hoe je je voelt ik heb ook weken zitten kijken of mijn merrie nu wel of niet drachtig was en dat geeft toch wel een onzeker gevoel.
je merrie is wel prachtig gekleurd! zo'n wit hoofdje, ik vind het echt bijzonder mooi!
arabs schreef:oh dan is ze 7 maanden, dat geeft je nog tijd! Wat je ook kan doen is er voor zorgen dat ze altijd goed hooi krijgt of beter nog gras op de wei (erop letten dat ze niet vermagert=is slecht voor het veulen) en over een maandje nog eens kijken... en als je het echt wil weten, scannen... (maar zelfs dat geeft geen uitsluitsel, je kan dat best eens checken met je dierenarts)
arabs schreef:ik dacht dat ze het soms niet kunnen zien, als het te diep ligt of te groot is...
ik zou het eens checken met je DA als je zeker wil zijn
dankje, ik ben een echte arabierenfan geworden met mijn Shamala...
arabs schreef:appaloosa's vind ik ook leuk! ook mooie paardjes!
oei dat klinkt ernstig voor je moeder
jullie wonen misschien in het groen, bij je paard? dat lijkt me zo fijn, dat wil ik later ook graag!