Bedankt voor je advies. Het zou heel goed kunnen dat deze Ina Stammermann 'mijn' Stammermann is. Hoe heb je dat zo snel gevonden?
En ik heb zelf niet de beslissing gemaakt om het overzetten van het paspoort op deze manier te doen, ik zou het zelf waarschijnlijk anders gedaan hebben. Ze staat op naam van mijn moeder en zij heeft de beslissing genomen. Maar dat is allemaal al gebeurd, en nu zit ik dus (nu ik haar op eigen naam krijg) met onbekend/onbekend. En ik ben me ervan bewust dat het veulen meer waarde zou hebben, indien beide ouders bekend zijn. Vandaar ook dat ik me er nu voor het eerst in aan het verdiepen ben... Hoewel het een veulen voor mezelf zou worden, moet ik toch bedacht zijn op andere situaties.
En het achterhalen van de fokker van mijn merrie is denk ik nog veel lastiger. Niemand weet precies hoe dit koppel uiteindelijk vanuit Duitsland bij de handelaar in ons dorp terecht is gekomen, en de beste man weet zelf geloof ik niet eens bij wie het veulen geboren is. Ze zijn in die dagen namelijk ontzettend vaak van eigenaar gewisseld. Het is heel schimmig allemaal en ik wilde er eigenlijk nooit teveel in rondwroeten, niet wetende wie deze pony's allemaal nog meer in handen gehad had en waarom dat maar zo kort duurde. Bovendien gaf iedereen zijn eigen draai aan het verhaal. Een spannende geschiedenis dus, dat voor heel wat problemen zorgt wat betreft papierwerk. Aan mij de taak om het weer in orde te maken! Het houdt je van de straat.
In ieder geval bedankt voor het meedenken en het opzoeken van deze Ina Stammermann.