Nakomelingen van Discovery (Dolany)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sidneylover

Nakomelingen van Discovery (Dolany)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-11 22:48

Ik heb een vraagje voor de mensen die een nakomeling van Discovery hebben. Dus de duitste hengst van Dolany :)

Hoe zijn jullie nakomelingen qua karakter ?
En een vraag waar ik zeer benieuwd naar ben, hoe zijn ze qua gestel en gezondheid ?

Alvast bedankt voor de antwoorden :)

Zwarte_draak

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-11 15:10

Hoi,
Ik heb een 5 jarige merrie van discovery.
Zij is erg gevoelig in de omgang en op 1 persoon gericht. Maar zodra ze je vertrouwd, gaat ze voor je door het vuur.

Verder heeft zij (bijna) nooit gezondheidsproblemen gehad in de 2/3 jaar dat ik haar heb. Soms een schrammetje, maar dat is van iets externs natuurlijk.

Groetjes.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-12 10:14

Ik heb een 5, o nee: 6 jarige merrie van Discovery. Echt een superpaard. Ze is mooi, kan goed bewegen, veel talent voor dressuur, kan ook springen en is heel braaf.
Ze is wel heel gevoelig, ik denk niet dat iedereen er zo mee weg rijdt.
In de omgang is ze een dametje, kan wel merrieachtig doen. Maar ik houd daar wel van.
Ze heeft nooit iets gelukkig.

Baila2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 00:05

Ik heb een 5-jarige merrie genaamd Ballerina (Discovery x Flemmingh x Goodtimes). Veel aanleg voor dressuur, kan ook aardig springen.
Het is een pittige tante, vrij dominant. Ze is heel werkwillig, maar je moet haar ook wel echt aan het werk houden, anders gaat ze zelf dingen verzinnen.
Het enige 'probleem' wat we met haar hebben is dat ze veel met het hoofd trekt/schudt en het bit vastpakt. (Dit is geen tandenprobleem, dat hebben we al uitgesloten).
Ik heb gehoord dat haar moeder hetzelfde deed en ik ben dan ook heel benieuwd naar de ervaringen van andere Discovery x Flemmingh eigenaren!

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 09:01

Mijne heeft geen makkelijke mond, ze is snel beledigd en je moet heel stil met je hand zijn om een mooie constante aanleuning te krijgen. Van de kant ziet het er heel simpel uit heb ik begrepen, maar het voelt niet altijd makkelijk.

Baila2010

Re: Nakomelingen van Discovery (Dolany)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 03:01

Dat klinkt heel herkenbaar Tilmar. Rij jij haar met een speciaal bit?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:28

Nee, ik heb gewoon een enkel gebroken bustrens. Met een dubbel gebroken bit gaat ze alleen nog maar meer pielen.
Heb je gezien dat mijne ook Discovery x flemmingh is? Grappig!

Baila2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 13:21

Ja ik zag het, geinig. Op horsetelex.nl zag ik dat er nog aardig wat meer B-tjes zijn uit Discovery x Flemmingh. Msschn leuk om een apart topic daarover te starten.
Wij hebben diverse bitten geprobeerd. Het beste bevalt een dubbelgebroken trens die vastklikt tot een stangetje al ze hard trekt. Zo krijgt ze heel directe feeedback en is de zachte aanleuning het prettigst voor haar.
Ik vergat nog te melden dat het wel een ontzettend lief paardje is hoor. En heel aanhankelijk. Het eerste paard wat ik ken dat, los in de bak, achter mij aan over een hindernisje springt :-)