Krack C

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
petraaken

Berichten: 44211
Geregistreerd: 17-07-03
Woonplaats: Zedelgem (Belgiƫ) provincie West-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:08

In zijn jonge jaren moest ik absoluut niets van Krack hebben. Mooie voorbeen techniek wel maar had het gevoel dat de achterhand een trein later meekwam. Heb hem dan op video gezien tijdens de WEG in Jerez. Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast was.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:23

sarabande"]
[quote="Anna42 schreef:

De hengst in kwestie wordt vervolgens als vaderdier beoordeeld op het aantal dekkingen en het aantal kinderen. Om een hengstkeuze op basis van zijn kinderen die, de goede nagelaten, net zo onharmonisch bewegen als de vader zelf, door de bolhoedjongens desondanks bij gebrek aan deskundigheid, hoe een sportpaard werkelijk moet bewegen, maar met de zekerheid van de keuringsboekjes torenhoog geplaatst worden, is pas echt kortzichtig. Nog kortzichtiger is om een hengstkeuze te baseren op een Nederlandse illusie dat dressuurpaarden niet meer behoeven te kunnen springen.


Hetzelfde verhaal tot in der treure herhaald.
Helaas waarom moeten wij allen toch getuige zijn van een zo'n buiten proporties gegroeide frustratie Verward .
[/quote]

Zijn WIJ weer op de thee geweest in Huis Den Bosch en hebben WIJ even weer met WIJ geanimeerd over de Nederlandse peerden gekeuveld?
Ik heb begrepen dat Hare Majesteit Balkendende vooral op het hart gedrukt heeft, dat hij er persoonlijk op toe moet zien dat in geval van oorlog het slagveld spiegelvlak moet zijn voor onze oorlogspaarden. Geen enkele oneffenheid in het veld. Want springen lukt al niet meer. Een hobbeltje in het slaggeld en onze paarden zijn voorgoed uit balans.
Nou dat is Balkenende wel toevertrouwd, die strijkt alles mooi calvinistisch glad. Balkenende's motto: Een vlak land, vergt vlakke peerden. Regeren blijft vooruit zien.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:25

sarabande schreef:
Wij in Nederland zien hem al sinds zijn goedkeuring live bij heel veel gelegenheden. Ik heb zijn afstammingskeuring gezien en geniet nu al weer een paar jaar van diverse bloedmooie subliem bewegende kinderen van hem. Ik zou zeggen kom eens een keer naar Nederland, Zannekin


Wij zien. Kijken wij ook?

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:39

sarabande"]
[quote="EmEm schreef:
Volgens mij is er niks mis met Krack en zijn nakomelingen. Hij heeft volgens mij een prima karakter


Iedereen in Nederland weet dat Krack een super lief karakter heeft. De enige die volhoudt dat dat niet zo is is Zannekin die dat baseert op de ene keer dat ze hem in Mechelen gezien heeft, waar de combinatie Anky en Krack nerveus waren.

Op die ene opmerking worden meteen weer conclusies getrokken, zo gaat dat, helaas Stoom uit je oren
[/quote]

Ik wat moeite met dit soort uit de lucht gegrepen stellingen van heel Nederland en iedereen als je over jezelf spreekt. En als Zannekin iets zegt, is zij de enige. Of bedoel je de enige, die wat verder denkt en kijkt dan de nederlandse neus.
Een super lief karakter heeft niets met een werkbaar en moedig karakter te maken.
Dit doet mij denken aan het dezigeuner op de markt die een paard verkocht aan een boer. De boer vraagt: 'En hoe is het karakter?' Waarop de zigeuner antwoordt: 'Super lief, dat kunt je zien' De boer beamend: 'Ja, ja, dat zie ik. En wil het beestje ook werken?' De zigeuner: 'Als u dit beestje ziet werken, heeft u plezier. De koop werd aldus gesloten. Maar het beestje zien werken, dat heeft de boer helaas nooit gezien.

Britty
Berichten: 1665
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:44

Volgens mij begint dit nu een beetje een discussie/vete te worden tussen Anna en Sarabande...beetje jammer. Het is wel zo dat er wat snel gegooid wordt met "we" en "wij", maar misschien is dat gewoon een manier van schrijven? Ik neem aan, dat iedereen wel begrijpt dat Sarabande hier geen pogingen onderneemt om voor heel Nederland te spreken.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:44

Samsam"]
[quote="Sjuimpje schreef:

Krack, het bewegingsmonster:
Afbeelding




He wat een hypernerveus paard met een niet-harmonisch functionerend skelet die bol staat van de fysieke tekortkomingen en mentale problemen en door zijn fysiek matige, pedigree onzeker is en dit ontaardt dan geleidelijk in steeds meer verzet en dat leidt weer tot blessures. Fysiek en mentaal!

Hij kan noch springen noch kunnen dressuren
[/quote]

Blijven kijken Samsam, dan begint het vanzelf te dagen. Zet Lohgerber der nog maar even naast en je begrijpt ook waarom.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:49

Sjuimpje schreef:
Ik geloof dat je de plank misslaat Syph,
het ging hierboven om Krack het GP paard, niet om Krack het recreatiepeerd.
Krack geeft hele fijne ijverige, lieve paarden, als Krack al geen geschikte paarden geeft voor jonge(re) ruiters, dan denk ik dat we voor alle KWPN paarden maar een leeftijdsgrens moeten instellen.
BEWARE: KWPN HORSE, 18+ ONLY!


De Europese Raad is al bezig met de richtlijnen en voorschriften voor de 18+ Only. Er zal precies worden aangegeven met hoeveel ijzer en touw deze paarden onnatuurlijk en geforceerd rond moeten lopen.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:53

Britty"]
[quote="Anna42 schreef:
OP de meeste paardenmarkten staan de paarden ook zo stil.


Ja sorry hoor: maar dat kan je toch niet vergelijken? Paarden als dit kom je echt nooit (of in ieder geval heel zelden) tegen op een paardenmarkt!
[/quote]

Zeg ik toch ook niet. Ze net zo stil!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:54

Britty"]
[quote="Anna42 schreef:
OP de meeste paardenmarkten staan de paarden ook zo stil.


Ja sorry hoor: maar dat kan je toch niet vergelijken? Paarden als dit kom je echt nooit (of in ieder geval heel zelden) tegen op een paardenmarkt!
[/quote]

Zeg ik toch ook niet. Ze staan net zo stil!

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:56

petraaken schreef:
In zijn jonge jaren moest ik absoluut niets van Krack hebben. Mooie voorbeen techniek wel maar had het gevoel dat de achterhand een trein later meekwam.


Je was verdomd warm.

Anna42
Berichten: 2001
Geregistreerd: 10-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 10:58

Britty schreef:
Volgens mij begint dit nu een beetje een discussie/vete te worden tussen Anna en Sarabande...beetje jammer. Het is wel zo dat er wat snel gegooid wordt met "we" en "wij", maar misschien is dat gewoon een manier van schrijven? Ik neem aan, dat iedereen wel begrijpt dat Sarabande hier geen pogingen onderneemt om voor heel Nederland te spreken.


Als met iedereen, iedereen bedoelt wordt hoor, ik daar niet bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-03 12:09

Deze discussie lijkt steeds meer over de gebruikers (over elkaar) te gaan, dan over Krack C. of fokkerij. Daarom is deze discussie voor nu gesloten.

Excuus voor de vertraging van dit bericht, dat was niet met opzet Knipoog.