Nakomelingen van Don Laurie II

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Peterina

Nakomelingen van Don Laurie II

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 22:27

Zijn er nog meer mensen die een veulen van Don Laurie II (Don Schufro x Lauries Crusador XX x Absatz) hebben gehad?

Hij is helaas, nav een vrij-springen ongeluk, ingeslapen op 4 maart van dit jaar.

Ik heb een bijna 2 jarige hengstenveulen van hem die nu al +/- 164 cm groot is, zeer mooi exterieur, extra ruime bewegingen en een grote knuffeldoos is.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:10

Nee echt? Ik heb kort voor die datum nog contact gehad met Tannenhof over hem.

Ik heb een 3 jarige merrie van hem. Zeer goed bewegend. Rond de 1.70m. heel braaf maar ook heel sensibel. ben erg benieuwd naar foto's

Hé ben er even stil van.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 23:26

Bij een vrij-spring oefening in de bak is hij blijkbaar niet goed neer gekomen en meteen weg-gedraaid ... met gevolgt verbrijzeld koot en hoefbot. Volgens Wouter Meessens (Bagionbos) was het gebroken in 6 plaatsen ... geen redden aan.

Ik denk dat er wel nog diepvries beschikbaar.

Als je merrie van 2008 is dan is zij van de eerste dekjaar. Hij heeft gedekt in 2007, 2008, 2009, 2010 dus zo veel veulens zijn er niet.

Volgens de DA zal Beau ook de 170 cm halen, want er zit nog veel ruimte in de groei-schijven. Ook een super braaf karakter die heel snel iets opneemt, als hengst laat hij zich makkelijk te corrigeren (aanvaardt hij ook) en leiden. Momenteel zijn ze hier flink aan het verharen. Wij hebben al van een paar mensen de vraag gekregen achter foto's maar gaan pas nieuwe trekken als hij uit zijn wintervacht is en in 'kleur' staat (palomino).

Heb wel een erg amateuristisch video van hem toen hij nog net geen 20 maanden oud was.

Wilawander

Re: Nakomelingen van Don Laurie II

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 23:33

Wat is de verdere afstamming? want meen via google al eens een palomino uit Belgie te hebben gevonden.

Die van mij vindt je in mijn profiel en zijn meerdere topics van. Zoeken op Dancing Queen en Don Laurie II

Ja is uit de eerste jaargang. Ze beweeegt buiten gewoon goed. Heel elastisch. Is zeker 1.70 maar zal nog wat groeien. Ze neemt alles ook heel makkelijk op wat ik niet hadt gedacht want de eerst twee jaar was ze zeker geen makkelijk paard maar nu super en mag erg graag werken.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-11 23:40