Hoe eigenaar over laten zetten op paspoort?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xkimmx

Hoe eigenaar over laten zetten op paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-11 11:53

Hallo,

Ik heb mijn haflingermerrie nu al zo'n 5 jaar, maar toen we in het paspoort zaten te bladeren gister zei iemand dat
je officieel je paard moet laten overschrijven op jouw naam. Heb paar jaar terug toen ik 13/14 was ooit zelf mijn
gegevens erbij geschreven, maar moet dus officieel en nu is mijn vraag, hoe kan ik haar officieel op mijn naam
laten zetten ? Ze heeft namelijk een belgisch haflinger paspoort. En zitten daar nog kosten aan verbonden? Zoja
hoeveel?

Alvast bedankt! ;)

Sammie

Re: Hoe eigenaar over laten zetten op paspoort?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:02

Je kunt het beste contact opnemen met de uitgever van het paspoort. In jouw geval dan de Belgische afdeling :)

kitbits

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 13:42

Volgens mij is het niet verplicht.
Maar als je zelf niet als eigenaar staat geregistreerd moet je officieel toestemming van de eigenaar vragen als je het paard uit wil brengen in de wedstrijdsport.

celano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-11 16:28

kitbits schreef:
Volgens mij is het niet verplicht.
Maar als je zelf niet als eigenaar staat geregistreerd moet je officieel toestemming van de eigenaar vragen als je het paard uit wil brengen in de wedstrijdsport.

Daar heb ik echt nog nooit van gehoord. Is in Nederland ook niet waar (misschien in België wel?).

Arashah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-11 22:16

nu ben ik ook wel nieuwschierig, heb 2 pony's maar staan nog niet op eigen naam. en met 1 wil ik als hij rond 5 jaar is de wedstrijden een beetej in..

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:43

In Nederland is dat zeker niet zo. Het paspoort van mijn oude merrie heb ik nooit overlaten schrijven. Is uitgegeven door de NHS en ik heb gewoon wedstrijden gereden (bij de KNHS).

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-11 11:46

In Nederland mag je niet zelf de gegevens in het paspoort aanpassen.
Mijn paard staat bij het NRPS ingeschreven en ik heb daar eerst geïnformeerd wat ik moest doen om het op mijn naam te laten zetten.
Moest het (aangetekend) opsturen naar het NRPS, briefje erbij met mijn gegevens. Na ontvangst kreeg ik een factuur voor de kosten. Dat overgemaakt naar de NRPS. Nadat dat gedaan te hebben kreeg ik na enkele weken het paspoort met mijzelf als eigenaar erin geregistreerd teruggestuurd.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-11 08:40

Aangezien het om een haflingerpony gaat zal de deze vraag het beste bij de HA afdeling beantwoord worden.

FA --> HA

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:13

BrankaZ wat waren de kosten ?

BrankaZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:15

Het is voor mij al weer een jaar of wat geleden, dus dat kan veranderd zijn. Beste kan je even contact opnemen met de organisatie waar het paard of pony is ingeschreven.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-11 23:18

Nah dan doe ik dat even bij beiden haha.
Ik wou ook papieren aanvragen bij mijn veulen en dat koste ff rond de 300/400 euro .... :\ Nou dan laat mij maar op een paard rijden met een handgeschreven stamboek hoor :)

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-11 13:44

Ik heb ook een Belgische haf. je moet je paspoort met je eigen gegevens opsturen naar hun en dan veranderen ze dat in het paspoort (30,- ofzo). Heb hem gelijk ook ingeschreven bij het KVTH (75,-) en daar heb ik ook een papier van gekregen. Je hebt hiervoor GEEN toestemming nodig van de vorige eigenaar. Als je het paspoort hebt, kan je dat doen. Een paspoort is geen eigendomsbewijs he!!!