Onze Fries heeft beginnende mok, witte schilfers/ korsten in haar sokken. Nu lees ik overal verschillende dingen, korsten wel/ niet verwijderen wel/ niet wassen...Wat zouden jullie doen?
Alvast bedankt.
Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Ilsemarie schreef:voor of achterbeen? wat is 'beginnend' want om het echt goed te behandelen kan je het beste de sok er wel afscheren maar dat doet veel eigenaren met paarden-met-behang teveel pijn
Maar om het droog en schoon te houden is dat het handigste.
als paardlief al heel weinig sok heeft zou ik het een keer goed wassen met bijvoorbeeld betadine en dan goed droog houden, en als het heeeeeelemaal hartstikke droog is, voor het naar buiten gaan flink uierzalf erop zodat er zegmaar geen vocht bij kan komen en geen vuil.
maar volgens mij is het met mok 10 mensen 11 meningen...
3bengels schreef:Heeft hij geen mijt? Bij ons op stal staat ook een fries en zodra de zon begint te schijnen en het warmer wordt heeft hij mijt in zijn sokken zitten. Zijn baasje wast dan altijd zijn sokken met betadine shampoo en na een paar keer herhalen is hij er weer helemaal van af. Het is trouwens een vaker voorkomend kwaaltje bij friezen vertelde hij mij. (zijn vader fokt friezen)