Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
jannegien schreef:Reinars zijn erg werkwillige paarden. Maar ze zijn vergeleken met de Anton nakomelingen over het algemeen wel wat sneller zenuwachtig (bang dat ze het verkeerd doen, niet weten wat ze moeten) Dit zijn paarden die i.m.o. voor het rijden en mennen erg fijn zijn door hun werkwilligheid en souplesse. Maar je moet ze wel goed begeleiden. (als jij twijfelt zullen zij dat ook sneller doen)
Timors zijn wat heldhaftiger, meer naar de mens gericht (zien mensen vaak eerder als speelmaatjes dan als 'baas'). Dit zijn leuke paarden om mee te werken vind ik zelf (Ik vind Timor zelf een geweldig leuk paard, maar heb reeds twee nakomelingen van hem ook ingereden en daar ben ik ook helemaal weg van), maar je moet ze wel durven aanpakken.
Maar ik zou zeggen, ga als je er eentje ziet op MP of op een site kijken bij het paard. Ervaar hoe hij/zij is en trek daar je oordeel uit. Want achter elk paard zit ook een moeder en die bepaald net zo veel als de hengst.
Ga kijken naar het karakter van het paard in kwestie, en staar je niet vast op de vader.