[h]Welke hengst voor mijn Calvados x Nimmerdor merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

BvBorn

[h]Welke hengst voor mijn Calvados x Nimmerdor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 20:31

Zoek een goede hengst die wat meer type, galop en vermogen kan toevoegen aan mijn Calvados x Nimmerdor merrie. De merrie is een echte fokmerrie dus moeilijk om haar werkelijke type in te schatten, ze zou wel wat hoger op haar benen mogen staan en een grotere galop mogen hebben. Volledige afstamming: http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=339814
Heeft bij ons reeds 1 veulen gegeven van de hengst Zorro (Clinton x Cavalier) en nu drachtig van Clarence C.
Laatst bijgewerkt door petraaken op 04-04-11 09:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: tag toegevoegd

marije1987

Re: Welke hengst voor mijn Calvados x Nimmerdor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 21:56

Misschien handig om foto's te plaatsen van de merrie en eventueel van het veulen..

BvBorn

Re: Welke hengst voor mijn Calvados x Nimmerdor merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:30

martichr

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 19:15

Ik heb zelf een calvados - nimmerdor - lucky boy xx . Zonder standfoto is het wat lastig, maar zo te zien heeft jouw merrie ook een zware hals, diep uit de borst en een ietwat sabelbenig achterbeen. Ik heb zelf nu met diverse hengsten gedekt en qua type is Up to Date mij het beste bevallen. Halsvorm en beweging zijn hiermee erg verbeterd. Vermogen valt nu nog niets over te zeggen. Je zou ook kunnen kijken naar hengsten met Pilot bloed voor een mooiere halsvorm of Ukato voor een sterk achterbeen/ vermogen, maar daar ga je het type niet mee verbeteren.