Ik wil voor mijn haflinger een dressuurzadel aanschaffen. vind zelf de tekna erg mooi. heeft iemand ervaringen met de tekna? of nog een andere goede dressuurzadel die echt goed ligt op haflingers en ook gewoon lekker zit, dream is geen brede dikke haflinger maar een modern type van 151.
ik zie dat jouw haf nog jong is, ik vind die verwisselbare boom bij wintec (die je dus zelf kunt verwisselen) wel handig en dat kan bij tekna niet zelf gedaan (kan zadelmaker wel)
de haf hier is in de winter nogal dun soms en dan weer dik en in de zomer idem dito (beetje jojo-haf ) dan is zo'n zelf verwisselbare boom wel heel handig... zie dat daarover ook best nog wat topics te vinden zijn
Een vriendin van mij had een tekna zat heel erg goed maar paste toch niet op haar haf. heb zelf een kieffer genf op mij ene haf liggen en een wintec isabell werth op de andere ik vind verwisselbare bomen echt geniaal, je paard veranderd vaak nog van bouw kwa spieren enzo dan is dit gewoon veel makkelijker en je kunt het zelf zo veranderen
Ik heb even een Tekna voor proef gehad maar bij mijn haf lag het niet goed. Zij heeft een vrij verzonken (holle) rug, breed, kort en veel schouder. Het zadel brugte enorm en gaf haar geen schoudervrijheid. Maar bij een andere haflinger lag hij weer wel vrij goed. Ieder paard en haflinger is verschillend, gewoon even proberen dus