[KG] welke kleur heeft ons veulen nu??

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

keona

[KG] welke kleur heeft ons veulen nu??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 20:41

Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 01-04-11 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd + max 2 foto's zichtbaar, rest in link

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 21:44

niemand die een idee heeft?

Bella_xx

Re: welke kleur heeft ons veulen nu??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:47

Ik heb geen idee, sorry, |(
Maar het is wel een heel mooi veulentje <3

mika11

Re: welke kleur heeft ons veulen nu??????

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 21:49

Ik weet het ook niet, ik zou denken bont vanwege het witte vlekje en de zwart witte staart :?
Maar het is een leuk veulentje.

DubbelFun

Re: [KG] welke kleur heeft ons veulen nu??

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 12:21

Ze is bruin sabinobont, zo te zien van moeders :)

Bella_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 13:04

Ja oké, maar je weet niet hoe de vader eruit ziet toch. Maar dan zit er altijd die kleur in.
Stomme opmerking mss :o

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 14:02

Moeders is bont, aan de hals te zien Dubbeldun. ;)
Veulen is ook bont, maar dan in minimale vorm.
Overigens, die staart is heel normaal, hebben bijna alle bruine veulens. Dat lichte kleurt later bij.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-11 19:01

Ik zou zelfs denken aan donkerbruin/zwart-bruin sabino tobiano.

In de staart zit echter (op de 2e foto ook te zien) een duidelijk en erkenbaar voor tobiano witte vlag van haren dat niets met 'veulen' haartjes te maken heeft. De staart alleen alleen al, mocht er twijfels zijn over het bont-zijn, verklaart dat het weldergelijk tobiano is omdat het twee-kleurig (wit met, in dit geval, zwart) is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 21:10

nou ik wee in ieder geval dat het wit in de staart ook echt wit blijft het vorige veulen van deze merrie was dus zwart met witte aftekeningen ik zal foto plaatsen ben benieuwd welke kleur deze dan heeft.ik zelf dacht dus dat het veulen van nu bruinbont was en het veulen van 2 jaar terug zwart bont(maar dan eide minimaal bont)
de moeder geeft in elk geval de 4 witte benen steeds door en het zwart witte staartje ook(dit hebben beide veulens).
hier foto van malibu die nu bijna 2jr is,hij is hier niet op zijn mooist(deze heeft dus net als mams de 4 witte benen het wit in de haren en het wit ook in de staart),de vader was een shet en zwart van kleur.ongelukje trouwens geen geplande dekking.
Afbeelding

het veulen van nu heeft van mams de bles de 4 witte benen een vlekje op de schouder een witte kin en een zwart wit staartje,hier is de vader donker bruin alleen aftekening op het hoofd(kol) en is een newforest,dus we weten wel wie de vader is,hij loopt met de moeder van het veulen in 2 span bij ons

maar ik vind het erg interessant worden over de kleuren want niet iedereen is het eens

SHfashion

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 15:31

Ik denk gewoon bruin..

onze merrie had ook een witte staart bij de geboorte is nu gewoon zwart, onze merrie had ook die kleur benen etc..

maar ben geen exper met kleuren :)

FloorHombre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-11 21:23

het staat ergens beschreven hoeveel procent wit moet zijn, om het een bonte pony te mogen noemen. Ik denk zelf dat je hem gewoon donkerbruin mag noemen, maar dat is dus ergens precies te vinden.

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-11 12:13

Bont heeft niets te maken met hoeveel procent wit te 'zien' is maar eerder wat genetisch aanwezig is. Mocht je het vinden waar het geschreven staat mag je altijd de link geven want ik ben het nooit tegengekomen.

Deze pony heeft de kentekens van Tobiano en is Tobiano. Zelfs al had hij niet de witte vlekje op zijn lijf, met de 4x witte benen en het wit in zijn staart is hij duidelijk een tobiano (platenbont).

keona

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-04-11 18:54

dank je wel ik heb ook op zijn paspoort vermeld dat hij bruin bont is.zelf dacht ik dit dus ook.alleen hoor je zo veel verschillen.alleen snap ik een ding niet helemaal moeder zou splash zijn is mij verteld(voor mij is ze gewoon zwart bont)maar hoe zit dit dan met vererven of is moeder ook gewoon tobiano,ook ben ik benieuwd hoe je denkt over de kleur van haar zoon die nu 2jr is voor mij is deze ook gewoon zwart bont geen splash of iets.wel wil ik nog even vermelden dat het veulen dus witte benen heeft witte vlek op schouder maar ook een witte onder lip staart 2 kleurig en een bles.
Peterina schreef:
Bont heeft niets te maken met hoeveel procent wit te 'zien' is maar eerder wat genetisch aanwezig is. Mocht je het vinden waar het geschreven staat mag je altijd de link geven want ik ben het nooit tegengekomen.

Deze pony heeft de kentekens van Tobiano en is Tobiano. Zelfs al had hij niet de witte vlekje op zijn lijf, met de 4x witte benen en het wit in zijn staart is hij duidelijk een tobiano (platenbont).

Tianbelli

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 12:48

Volgens mij -als ik naar de moeder kijk- is het veulen bont.
Al kan je daar niet strik alles uit afleiden.
el heel leuk veulen,moet ik toegeven! :)

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-11 19:04

Als je nog altijd twijfeld, laat hem gewoon DNA testen op tobiano, dan weet je het 100%.