Misschien is het verstandig om je vaste hoefsmid van de shet eens te bellen met de vraag hoeveel het bij hem kost. Kan me voorstellen dat ze wel iets meer vragen. Voor de rest zul je veel ruwvoer moeten geven. Krachvoer zal wat volgens mij niet zo zeer nodig zijn als je gewoon recreatief bezig gaat zijn. Maar ik denk dat je al gauw het dubbele aan hooi kwijt bent vergeleken met een sportpaard van 500/600 kilo. Volgens mij is het gebruikelijk om minimaal 2 kilo hooi per 100 kilo lichaamsgewicht te geven. Dat is toch al gauw zo'n 20 kilo voor zo'n paard en dat is dus ongeveer 1 klein baaltje per dag. Kost tegenwoordig tussen de 2,50 tot 4 euro per baal dus reken maar uit. Dat is zo'n 17.50 per week en dus afgerond 80 euro per maand aan hooi voor een 1000 kilo zwaar paard. Wel gerekend met 2,50 per klein baaltje dus met een duurder hooi zeg 4 euro ben je 126 euro per maand alleen aan hooi kwijt.
Nog even wat bijvoegen. Als je veel land hebt zijn je voerkosten in de zomer aanzienlijk minder natuurlijk want hooi is ter vervanging van gras eigenlijk dus als je in de zomer voldoende gras hebt zul je niet zoveel hooi hoeven bijvoeren.