Welke hengst voor deze Friese merrie?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Elin_

Welke hengst voor deze Friese merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:24

Hallo bokkers,
Mischien kennen jullie mij wel van mijn andere toppic hier voor een hengst voor mijn New forest pony, maar toch maar niet ivm dat ik wss dan voor het veulen te groot word :P
Dus nu toch even kijken naar een hengst voor mijn fries :)

Veulen is nog zeker niet v. toepassing ,maar hengsten keuze zou fijn zijn (dat ik er dus 1 weet )

Mijn merrie:
Jiska is een ontzettend lieve merrie (mischien te lief?). Ze is vrij zwaar en barok gebouwd en meet zo'n 1.72.
Ze heeft leuke gangen zoals een vrij ruime draf ,maar een vrij ''onzekere'' galop in de zin van half om half ... half rijtechnisch ,maar het zit ook in haar karakter dat ze wat terughoudend is. Stap is prima :j
Ze is enorm leergierig en kan wel dresuren :j

De hengst:
Ik ben beetje veeleisend :+ ,want ik wil graag een hengst die rond dezelfde hoogte (mag varieren van zo'n 1.60 tot 1.75 ongeveer) met een lief karakter (Zeker niet schrikkerig!) met wat positief temperament, voorwaarts , werkwillig met geweldige gangen :)
Jiska heeft een barok bouw dus zoek ik een hengst met een wat sportievere bouw :) voor de sport dus zodat Jiska een veulen met een stevige nek (beetje barok) ,maar toch een sportbouw voor de dresuursport.
Hier bedoel ik mee: Nette stap , Zeer ruime en mooie draf en een stevige galop :)
Hengst moet doorgeven: Goed/lief karakter , Geweldige gangen en behang , Talent voor dresuur , Fijn temperament om mee te werken (werkwillig, voorwaarts ,maar niet schrikkerig etc)

Foto staat met © van mij en deze fotos mogen NIET gekopieerd worden.
Afbeelding

Ik hoor het wel :)
Standfoto komt nog!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-03-11 23:03, in het totaal 3 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast voor BKR

FriesWytske

Re: [H] [FRIES] Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:28

Misschien handig om even de afstamming van Jiska erbij te vertellen. Anders is het nog moeilijk zoeken naar de eventuele juiste hengst.

Elin_

Re: [H] [FRIES] Welke hengst voor deze merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 20:31

Oeps.. dat moet ik dan even zoeken hoor :=

eline1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:31

Elin_ schreef:
Hallo bokkers,
Mischien kennen jullie mij wel van mijn andere toppic hier voor een hengst voor mijn New forest pony, maar toch maar niet ivm dat ik wss dan voor het veulen te groot word :P
Dus nu toch even kijken naar een hengst voor mijn fries :)

Veulen is nog zeker niet v. toepassing ,maar hengsten keuze zou fijn zijn (dat ik er dus 1 weet )

Mijn merrie:
Jiska is een ontzettend lieve merrie (mischien te lief?). Ze is vrij zwaar en barok gebouwd en meet zo'n 1.72.
Ze heeft leuke gangen zoals een vrij ruime draf ,maar een vrij ''onzekere'' galop in de zin van half om half ... half rijtechnisch ,maar het zit ook in haar karakter dat ze wat terughoudend is. Stap is prima :j
Ze is enorm leergierig en kan wel dresuren :j

De hengst:
Ik ben beetje veeleisend :+ ,want ik wil graag een hengst die rond dezelfde hoogte (mag varieren van zo'n 1.60 tot 1.75 ongeveer) met een lief karakter (Zeker niet schrikkerig!) met wat positief temperament, voorwaarts , werkwillig met geweldige gangen :)
Jiska heeft een barok bouw dus zoek ik een hengst met een wat sportievere bouw :) voor de sport dus zodat Jiska een veulen met een stevige nek (beetje barok) ,maar toch een sportbouw voor de dresuursport.
Hier bedoel ik mee: Nette stap , Zeer ruime en mooie draf en een stevige galop :)
Hengst moet doorgeven: Goed/lief karakter , Geweldige gangen en behang , Talent voor dresuur , Fijn temperament om mee te werken (werkwillig, voorwaarts ,maar niet schrikkerig etc)

Foto staat met © van mij en deze fotos mogen NIET gekopieerd worden.
http://94.100.120.204/1241400001-124145 ... _0jFJ.jpeg

Ik hoor het wel :)
Standfoto komt nog!

foto even zichtbaar gemaakt, voor de rest hier geen kennis van friezen, dus kan je niet helpen!
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 31-03-11 23:03, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Fotoquote in link gezet

Nicole288

Re: Welke hengst voor deze Friese merrie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:04

Voor Friezen heeft bokt een apart subforum, ik verplaats je topic er naartoe:

EHK -> BKR

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:35

Onne, is goed in de sport, geeft tussen barokke en luxe nakomelingen

Loadewijk, is goed in de sport, maar geef luxe door

rindert, geeft goeie sportnakomelingen,

Brandus geeft niet overdreven luxe door, maar wel super in de sport!

Voor behang, kan je niet alleen van de hengst uitgaan, de merrie moet het ook door geven.

_Saida_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 13:53

winia4ever schreef:

Voor behang, kan je niet alleen van de hengst uitgaan, de merrie moet het ook door geven.

Hoe kan je nou al 'geschikte hengsten' doorgeven als je niet eens weet wat de afstamming is van de merrie...?

Verder zie ik dat je 14 bent.
Zegt niet altijd iets, maar in hoeverre ben je écht van plan om een veulen te fokken?
Of is het meer nieuwsgierigheid welke hengst eventueel zou kunnen passen bij jouw merrie?

daphneM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 20:09

Saida: Dit zijn de hengsten dit het beste passen op wat zij wil van een hengst, dan kan ze altijd nog zelf kijken welke hengst er bij haar merrie past qua afstammeling!...

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-11 23:37

_Saida_ schreef:
winia4ever schreef:

Hoe kan je nou al 'geschikte hengsten' doorgeven als je niet eens weet wat de afstamming is van de merrie...?

Verder zie ik dat je 14 bent.
Zegt niet altijd iets, maar in hoeverre ben je écht van plan om een veulen te fokken?
Of is het meer nieuwsgierigheid welke hengst eventueel zou kunnen passen bij jouw merrie?

Ik ben ten eerste erg nieuwschierig en ten tweede mocht ik van mijn pony afgroeien ga ik een poos met Jiska verder ,maar zou ik graag een veulen van haar willen die wat lichter gebouwd is (voor de sport) en (de punten die ik omschrijf) meekrijgt zegmaar :)

Verder is het nu nog nieuwschierigheid met mischien een toekomstplan erachter ,mocht er iets mis zijn .. (weet ik het) koop ik natuurlijk een ander paardje om onzinnige fok te voorkomen :) ,maar eigenlijk zou ik niets slechts kunnen bedenken wat er mis zou kunnen zijn

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-11 22:18

De vader is christ :)

vanRijnwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 16:56

Krist bedoel je.
Wat is de naam van de merrie? Volledige naam? Jiska van de Singel?
Voor de liefhebbers: 200300418
Krist x Reyert x Falke x Keimpe

Goede sportpaarden met een goed karakter: Dries
Goede sportpaarden, vaak wat pittiger karakter: Doaitsen en Beart

Verder geven ook Eibert, Jasper en Jakob goeie sportnakomelingen
Laatst bijgewerkt door vanRijnwoude op 03-04-11 17:02, in het totaal 2 keer bewerkt

charissiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-11 17:00

Ik zat ook aan Dries te denken, geeft fijne rijtypische paarden met een leuk hoofd, veel front en zo'n lekker zweefdrafje... ja die voldoet aan je eisen!