Haflingers verzamelen.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Baileysdream

Haflingers verzamelen.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 17:34

Hoi Bokkers,
Het lijkt mij wel een keer leuk om een soort Haflinger meeting te doen! :D
Een leuke plek leek mij wel Wekeromse zand of ginkelse heide.
Nou datum weet ik nog niet, misschien ideetjes? eerst maar eens kijken hoeveel mensen er interesse in hebben :+

ilayda

Re: Haflingers verzamelen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 17:59

Lijkt mij wel leuk, maar waar ligt dat ergens?:)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 18:18

Gelderland Ede, omg Arnhem. ;)

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:20

oooooooooooo das wel heel ver

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:56

Als er iemand bij mij uit de buurt gaat waarbij ik mee kan rijden, dan lijkt het me zeker leuk om met veel haffies op pad te gaan! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 18:59

Wij hebben op het haflingerforum regelmatig van dit soort akties.
17 juni gaan we weer een weekend naar Kootwijkerbroek met 15 blondjes.

Ook via de DAH worden er dit soort dingen georganiseerd.

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 20:14

Wekeromse zand mag je volgens mij officieel niet op rijden ;) Beide plekken zijn erg mooi rijd zelf wel vaker op de Ginkelse hei :)

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:24

Wekeromse zand mag je wel op rijden, ik rijd er elk weekend op en heb er eigenlijk nog nooit commentaar of iets voor gehad. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:25

Dat je nog niet in de kraag ben gevat betekend niet dat het mag :)

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:26

oeeh i wanne join :D
alleen 1 probleem ik ben opzoek naar een haflinger en heblaatmaarzeggen nog niet echt in gekocht :')
maar als ik er 1 heb wat ong nog een maand gaat duren wil ik mee :D

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:27

Staat ook nergens dat je er niet mag komen, trouwens vorig week heb ik paaltjes daar gezien in het bos op het gebied wekeromse zand voor ruiterroutes en die leiden toch echt naar het wekeromse zand. :+

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:28

Hihi leuk idee :P Echter is mijn haffie nog niet eens een jaarling jammer nog een paar jaartjes wachten voor mij! :D

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 22:30

Leuk idee!

Ik wil dan ook wel mee, even afhankelijk van plaats/datum. Merrie heeft de komende tijd nog een veulen erbij lopen.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 22:50

Datum beslis ik nog even niet, ook aangezien of er nog aanmeldingen komen.
Plaats leek mij wel een leuk idee ginkelse heide, ook aangezien m'n hafje niet in een trailer kan erg lang hooguit 10 minuten we zijn hier nog mee aan het oefenen en ginkelse heide dan wel het dichtstebij is.
Als iemand nog een idee heeft voor een datum;wel in het weekend en op een lekkere dag. :+
Voor trailers plaatsen kan ik wel even speuren op welke locatie van de heide dat het beste kan.
het leek mij wel het handigste als iedereen voor zijn of haar eigen eten en drinken zorgt zodat daar verder geen kosten aan verbonden zijn.
:P

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 23:03

Heb even opgezocht voor wekeromse zand, http://www.mooigelderland.nl/index.php? ... ation=true onderin zie je Voorzieningen en der staat bij paardrijden, dus je mag er dan wel met je paard komen. :j alleen lijkt mij zelf ginkelse heide slimmer aangezien dit wat makkelijk te vinden is.. wekeromse zand ligt nl aan een zandpad die nogal lastiger te vinden is. :(

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:10

Ooh eerst mocht het niet, waren mensen weggestuurd door de boswachter. Maar zal dan wel veranderd zijn. Ik denk niet dat ik meedoe aan de rit op de Ginkelse, het is dan wel dichtbij, maar dan krijgen de andere Haflingers misschien last van mijn draken. Wolder kan een stuiterbal zijn, en Goldy kan absoluut niet op tempo van anderen lopen, ze moet voorop en dan over iedereens tempo heen :P Die gooit allerlei uitgestrekte draf acties in de strijd.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 23:14

Haha jepjep, hier ken ik dat ook.. dream is preciés hetzelfde, We kunnen anders ook aangezien het ineens een groot oppevlak is zullen wel meerdere hafjes draken worden, ik kan er zo al wel 1 opnoemen :o
ook naar het amadeus bos gaan? of heeft iemand nog een idee voor een locatie? Weet jij er misschien nog 1 Nessie waar jou paardjes niet echte draakjes worden?

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:19

Goldy is sowieso heel druk, niemand wilt met mij buitenrijden :P (Eigenlijk zijn onze buitenritten galopritten, kilometers galloperen, dat vindt Goldy fijn :) ) Maar met andere Haflingers werkte het toen ook gewoon niet, want Goldy loopt kilometers in uitgestrekte draf op een extreem tempo, en dan moeten de anderen galloperen (En dat is dan voor haar doen een rustig drafje). Wolder stuitert sowieso wel wat in het rond, maar hij gedraagt zich iets beter, maar in groepen vindt hij zichzelf wel erg stoer ;)

Ik rijd zelf meestal op de Ginkel want dat is wel een leuk gebied, maar de paden zijn wel smal voor groepen, in ieder geval ik kan dan niet achter want beide worden vervelend van onder hun tempo lopen.
Laatst bijgewerkt door Nessie op 31-03-11 23:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 23:22

Haha! jaja ik ken daarvan ook nog eentje alles moet en zou op haar tempo lopen..
De boswegen hier zijn idd erg smal! ga zaterdag even een 'tour' houden langs de heide en de wegen erom heen bospaden enzo, even mooi kijken of we een leuke geschikte locatie kunnen vinden!
het zou wel leuk zijn als je ook zou komen met wolder of goldy! maar ik begrijp best wel dat het irritant is om op een stuiterkanon te zitten! of iedereen moet een galopeer rit willen _O-

Nessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-11 23:24

Goldy is buiten net totilas :P Maar dan in een overhaast tempo, de benen gaan 2 meter de lucht in met ruime passen, en de meeste Haflingers hebben een net wat kortere draf dan. Ook Wolder, maar die heeft dan weer een heel ruime galop en kan daarin weer ook veel vaart zetten.

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 23:28

Oké! Goldy is dus ook een moderne typ, als dream weer een beetje der conditie op peil heeft en het lekkere weer er weer is! wil ik wel een keer met je mee naar buiten met je totilas alias Goldy. :D

Tiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:25

ik wil wel mee. Datum moet wel 2 a 3 weken van te voren weten ivm vrij vragen

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:27

Leuk idee! Zouden mijn hafjes vast wel leuk vinden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 09:41

mandylfmarca schreef:
Oké! Goldy is dus ook een moderne typ, als dream weer een beetje der conditie op peil heeft en het lekkere weer er weer is! wil ik wel een keer met je mee naar buiten met je totilas alias Goldy. :D

Ha ha dan ken je Goldy vast niet in het wild. :o

Chasey

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-11 12:31

Lijkt mij ook een leuk idee, en qua afstand denk ik nog wel te doen voor mij. Ik ga zondag voor het eerst een buitenrit maken met 3 personen. Als dat goed gaat, dan wil ik zeker met mijn Hafje meedoen.
Ik heb mijn haflinger nog niet zo lang, dus ik weet niet hoe hij zich gedraagt in een grote groep.
Heb al wel samen met 1 ander paard met hem buiten gereden. En dat ging in ieder geval heel prima en relaxt. Hij wilde niet met alle geweld voorop lopen. Even zondag afwachten.