Ik ben nieuw op bokt.....in die zin nieuw dat ik nu voor het eerst zelf iets plaats.....
Ik heb een 4 jarige merrie, drachtig van Charmeur. Zij is uitgerekend op 14 juni 2011. Mijn merrie is een Sir Donnerhall x Jazz. De merrie is 1.75 en voorlopig keur en prok. Ik ben héél erg benieuwd wat voor een veulen zij zal krijgen.
Afgelopen weekend hebben wij de merrie naar huis gehaald. Ze staat nu in een box van 3 x 4. Ik vraag mij af of dit groot genoeg is om in te bevallen, daar de merrie zo groot is. Ook ben ik aan het kijken wat voor een geboorte melder ik moet lenen/huren/kopen. Ik werk parttime, maar ben dus niet de gehele dag thuis. Wel gaan wij over een tijdje een camera plaatsen (die ik dan ook op bokt wil aanmelden, een beetje ogen om mee te kijken/helpen is altijd welkom). Ik heb gekekennaar de geboorte melder op temperatuur. Deze geeft een 1 of 2 uur voorafgaand aan de bevalling een melding, waardoor je op tijd bij de bevalling kunt zijn. Heeft iemand van jullie ervaring met deze geboorte melders?
Alle vragen/tips etc zijn welkom. Vroeger heb ik wel voor een fokker de paarden gereden, maar nu (zoveel jaar later) is het toch anders..... nu moet ik het zelf begeleiden en is het mijn eigen merrie...... help