[H] Hengst Samber Merrie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mondesire

[H] Hengst Samber Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-03-11 23:52

Hoi Allemaal,

Ik ben op zoek naar een goeie bijpassende hengst voor mijn bonte Samber Merrie. Ik ben zo aan het twijfelen dat ik hoop dat jullie me advies kunnen geven!
Hier wat foto's van de merrie, en haar 5 jarige dochter (laatste foto).
http://www.mijnalbum.nl/Album=FXFH8MII
Helaas heb ik geen hele goeie standfoto's, maar de merrie is 1.58 en overbouwd. Haar dochter is nog kleiner als de moeder (Samber xOOseven), terwijl ze super kan lopen maar gewoon hoogte mist. Doordat de dochter nog ranker is als de moeder lijkt ze dus nog meer een pony ipv paard. Ik zoek dus een hengst die hoogte geeft, en bergopwaarts gebouwd is. Ook eentje die spectaculair voorbeengebruik heeft. De merrie beschikt over een goede stap, en over een krachtige draf en galop, maar zou spectaculaider mogen. Verder als jullie nog wat opvalt aan de merrie wat verbeterd zou moeten, laat me maar weten :)

Hebben jullie suggesties? Ik heb wel een aantal hengsten die ik leuk vind, maar die noem ik even niet om te kijken wat jullie adviseren....
Laatst bijgewerkt door Nicole288 op 30-03-11 00:39, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Tag toegevoegd

Mondesire

Re: Hengst Samber Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 00:14

Oke, ik zat zelf te denken aan Charmeur of Vivaldi. Alleen is Chameur dus nog niet bewezen. Maar ik weet niet wat Vivaldi zou doen bij deze merrie, wat denken jullie?

Robsi_Vigaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 00:16

Ik zou zeggen Lord Leatherdale.

Geeft goed voorbeen, lijkt veel maat mee te geven en super gallopade. Plus het feit dat de hals iets meer lengte en vorm mee zou kunnen geven, maakt hem denk ik tot een zeer geschikte kandidaat.

Mondesire

Re: Hengst Samber Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 00:26

Lord Leatherdale
Wauw, die is wel gaaf ja. Die heb ik nog niet eerder gezien.. Leuke hengst!

Mondesire

Re: [H] Hengst Samber Merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 01:01

Maar hebben nog meer mensen suggesties? En wat zouden jullie vinden van de keuze Charmeur of Vivaldi?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-11 09:11

Waarom denk je dat deze merrie overbouwd is. Volgens mij heeft ze gewoon een heel week middenstuk, Samber kwaaltje.

Voor een zo goed mogelijk advies is een goede standfoto erg belangrijk.

Verder neem ik aan dat de dochter een Ooseven x Samber is en niet andersom? Je vermeldt altijd eerst de vader en dan de vader van de moeder enz.

Mondesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-03-11 14:10

Ik denk dat ze overbouwd is omdat kont en schoft een paar centimeter scheelt... En omdat ik dat meerdere malen gehoord heb van mensen die er verstand van hebben.
Maar misschien zie je het gewoon niet goed op deze foto's

Mondesire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-11 13:55

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-11 11:11

De merrie is inderdaad overbouwd. Een hengst die echt vergroot en heel goed fokt is Oscar. Dat OOseven verkleind heeft is niet gek gezien zijn afstamming.